1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: De verstopte neus

1
datum 28-11-11 18:39
startpost
Finkelnberg
Op een avond lag de Thomas in zijn bed op de laptop een spelletje te spelen.
‘Dit is dus wat ik heb bereikt vandaag’, dacht hij, ‘ik lig weer in bed, evenals gisteren en eergisteren en de dag daarvoor en de dag daarvoor’. ‘het enige verschil is dat ik nu verkouden ben en eergisteren nog niet.’ Nog voor hij dat tegen zichzelf had gezegd, verliet zijn neus zijn gezicht. ‘Wat krijgen we nou?!’, zei hij. ‘Waar moet ik nou in knijpen als ik verwonderd ben?’
‘Dat maakt mij niet uit!’, zei de neus.
‘Kom terug!’
‘Nee!! Ik loop weg!’
‘Waarom heb ik nou weer een loopneus?’, dacht de Thomas.
Kort daarop ontving de Thomas een e-mail.

Beste Thomas,
Je gaat me nooit kunnen vinden, waar je ook zoekt!
Probeer mij niet te vinden, dat is verspeelde moeite.
Ik hoop dat deze mail iets met je doet, misschien ga je wel wenen, met tranen van wanhoop. Ween je wel eens van wanhoop? Of doe je iets anders? Rennen, springen, dingen zinloos op de grond smijten? Als het dat laatste is, ligt de laptop nu op de grond en moet je bukken om hem verder te lezen.

Je alleszins onvindbare Neus.

‘Hij is ook nog eens verstopt’, Dacht de Thomas wanhopig. ‘Ik heb dus een verstopte neus.’ Hij vond dat zijn vrienden, de Elmer en de Klaas, hem voortaan maar de ‘neusloze’ of de ‘wanhopige’ Thomas moesten noemen. Hij besloot ze een e-mail te schrijven.

Beste Elmer en Klaas,
Ik zit met een groot probleem. Mijn neus is vanavond gaan lopen en heeft zich daarna ook nog eens verstopt. Hij heeft me een brief geschreven waarin staat dat zoeken verspeelde moeite is want ik ga hem toch niet vinden.
Wat moet ik nu doen? Alsjeblieft, help me! Ik ben ten einde raad en heb uit wanhoop de laptop met de mail van mijn neus op de grond gesmeten waardoor ik moest bukken om hem verder te lezen. Toen ik op wou staan nadat ik hem uit had, verrekte ik ook nog eens een spiertje onder in mijn rug.
De wanhopige Thomas.

Tien minuten later kreeg de Thomas al antwoord van de Klaas.

Geachte Thomas,
Het zal allemaal wel meevallen betreft je neus. Als hij verstopt is, moet je hem gewoon even snuiten. Dat doe ik in ieder gaval als mijn neus verstopt is.
Klaas.

‘Mijn neus snuiten?’, dacht Thomas, ‘hoe snuit ik mijn neus? Werkt dat hetzelfde als een kaars, het bovenste deel eraf knippen? Nee, ik zal niet in mijn neus gaan knippen. Dat staat vast.’
Kort daarop ontving hij een brief van de Elmer.

Fiegti Thomas,
Je bent vast ten einde raad. Ik heb het ook wel eens hoor, dat mijn neus besluit te gaan lopen. Als hij zich daarna verstopt, nies ik meestal. Weet je wat dat is, niezen? Dat is heel prettig, vooral als je neus verstopt is. Dan heb je hem gelijk weer gevonden!
Hoogachtend,
Elmer

‘Niezen?’, dacht Thomas, ‘Niezen? Wat is niezen nou weer? Zeker iets soortgelijks aan snuiten maar hoef je niezen niet met je neus te doen.‘ Hij begon te fantaseren over wat ‘je neus snuiten’ en ‘niezen’ inhielden.
Na enige tijd te hebben nagedacht te hebben en de vreemdste dingen te hebben verzonnen kwam de neus voorzichtig aangelopen. ‘Hallo..’, zei hij voorzichtig, ‘het was niet mijn intentie je te kwetsen door weg te lopen en me te verstoppen! Het spijt me dat ik zo naar ben tegenover je maar dat komt door de Verkoudheid!’ De Thomas was enigszins onthutst betreft het plotselinge verschijnen van zijn neus. ‘Wat heb ik gedaan dat hij terugkwam?’, dacht hij. Hij besloot er niet verder over na te denken en accepteerde de excuses van de Neus. Daarna riep de Thomas de Verkoudheid. Hij gaf de verkoudheid een berisping die niet mis was.
Zo riep hij dingen als: “Door jou was ik mijn neus kwijt” en “Door jou heb ik een laptop op de grond gesmeten”. Verder zei hij nog enige dingen die niet op papier thuishoren en defenestreerde de Verkoudheid. ‘Weg met jou!’, riep hij hem na. De Thomas sloot het raam en kroop weer in bed. Zijn neus kroop weer op zijn gezicht en besloot nooit meer weg te lopen zolang de Verkoudheid weg was. De Thomas deed het licht uit en viel in slaap. ‘Gelukkig is het vandaag allemaal weer goedgekomen.’, dacht hij nog.
datum 28-11-11 19:27
reactie 1
DJolien
hahaha k had dit zelf niet kunnen verzinnen
datum 28-11-11 23:21
reactie 2
Finkelnberg
dank je wel! ik neem aan dat dat positief is... :p
datum 29-11-11 11:51
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Hahaha grappig!! Orgineel!! Zeker leuk!!
datum 29-11-11 17:59
reactie 4
DJolien
haha ja tuurlijk, ik reageer niet graag negatief..
en ik ben het met olifantjeislief xD eens
xxliefss
datum 29-11-11 18:04
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Hahaha gek verhaaltje, maar w werk goed hihi! Mooi gedaan. Liefss
datum 30-11-11 00:34
reactie 6
DeManMetDeRolstoel
Dit zijn dingen die ik kan waarderen, met veel humor, creativiteit en en plezier geschreven. Haha leest lekker weg dit, goed gedaan.
datum 30-11-11 18:46
reactie 7
Verwijderde gebruiker
haha lolll... XXkuzz
Naar boven

1

Reageren op: De verstopte neus

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.