1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: mijn droom

1
datum 15-11-11 14:50
startpost
sharingan
ik stond eindelijk weer in het weiland. Na eindeloosveel pogingen had ik eindelijk het hek open gekregen. En kon ik naar binnen. ik liep het pad op en liep door tot ik bij het punt waar het pad zich in drie paden splitsten.
links stond Gaby met zijn rug naar me toe. En zijn vrienden stonden om hem heen. ze lachte met elkaar.
in het midden zat Jolien. ze huilde en er stonden allemaal mnsen om haar heen die naar haar wezen en haar uitlachten.
rechts stond Bas. hij stond alleen en keek naar de grond.
Bas had me gezegd dat ik naar Gaby moest gaan om afscheid van hem te nemen. Ik draaide mijn hoofd naar Gaby en deed een stap vooruit.
Maar mijn lihaam had geen stap in de richting van Gaby gezet. Maar een stap richting Bas. Met al mijn wils kracht vocht ik tegen mijn igen lichaam.
Ik mocht naar Gaby, waarom ging ik dan naar Bas?
uiteindelijk werd alles zwart voor mijn ogen. Toen mijn zicht weer terug kwam, zweefde ik boven mijn eigen lichaam. Ik keek vanuit de lucht naar wat er onder me gebeurde. Ik zag hoe mijn lichaam rustig door liep richting Bas.
Tot mijn schrik zag ik ook hoe het pad naar Gaby langzaam aan het verdwijnen was. Ik begon te schreeuwen naar mijn lichaam. ik schreeuwde dat mijn lichaam zich moest omdraaien en naar gaby moest lopen voor het te laat was. Mar mijn lichaam luisterde niet. ik smeekte en gilde. maar niet hielp. ik begon te huilen.
Gaby's vrienden begonnen ook al langzaam te vervagen. wanhopig probeerde ik mijn lichaam nog eens over te halen om zich om te draaien. en als laatste verdween ook Gaby langzaam. Hij draaide zich nog een keer naar me om en zwaaide naar me. het was een vaarwel.
ik kon niet meer stoppen met huilen. alles werd weer zwart. en toen ik weer kon zien zat ik weer in mijn eigen lichaam. ik keek achterom naar de plek waar gaby had gestaan. maar hij was al weg. ik keek naar Bas. ik was nog maar een paar passen van hem verwijderd. Bas keek op en glimlachte lief naar me. hij spreidde zijn armen.
en ik kon het niet helpen maar ik rende de paar passen die ik nog moest naar Ba en sprong in zijn armen. hij trooste me en omhelste me.
zo bleven we een tijdje staan tot bas me iets wou aanwijzen. ik volgde zijn vinger en zag dat er een nieuw pad aan het verschijnen was. een pad tussen Bas en Jolien. de mensen om Jolien waren verdwenen. er stond alleen nog een vrouw van 40. maar ze stond in de schaduwen. Jolien stond op en glipte langs de vrouw en kwam onze kant op. ze bleef een paar passen van ons verwijderd staan. Bas kuste mijn kruin.
Jolien glimlachte naar ons. en ik glimlachte terug. blij dat ik hun nog had.

toen ik wakker werd van deze droom... kwam ik er achter dat ik het niet was die Bas en Jolien moest helpen door hun problemen te komen. Het waren Bas en Jolien die mij moest helpen om Gaby te vergeten.

Bas en Jolien als jullie dit lezen.. ik laat jullie nooit meer gaan.
datum 15-11-11 18:44
reactie 1
DJolien
<3euhm verstuurd die nu een reactie?
ff proberen
datum 15-11-11 19:18
reactie 2
sharingan
yep dat was een reactie xD geef nie opnieuw
datum 15-11-11 19:24
reactie 3
DJolien
Natuurlijk lees ik dit verhaal. Zelfs nu nog, terwijl ik deze tekst al eerder gelezen heb. Grijpt dit verhaal naar gedachten. Het doet me goed om dit te lezen. Ook voelt het fijn om te weten dat ik en Bas altijd je steun zullen zijn. Het doet me veel te lezen dat jij nu al weet, mij en Bas niet meer kwijt te willen raken. En te merken dat je mij en Bas in vertrouwen neemt. Jou en mijn pad was hier in het begin van het verhaal ver en wazig. Steeds werden dat pad duidelijker. Nooit meer zal ons pad breder en waziger worden. Enkel alleen maar smaller en smaller naar elkaar toe. Nooit zal ik je laten gaan. Nooit meer. Altijd zal ik je helpen met dingen verwerken en vergeten. Niet een keer niet twee keer, maar heel mijn leven lang

Dit was de goede reactie xD
Jij moet hier echt mee doorgaan, echt super goed!!

Liefs mij<333

xx
Naar boven

1

Reageren op: mijn droom

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.