1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Over wipneuzen en kabouters

1
datum 27-10-11 13:21
startpost
reneeeetje-1995
Alleen de wipneus van een zesjarig meisje met
eigenwijze springkrullen zou blaadjes in bloemen
veranderen omdat de eerste merel een mus was
en zonnestralen haar donzen huidje versierden.

Ze zou met haar vijf centimeter lange wijsvingertje
naar de magische klapperbomen wijzen die ontdooiden
door de lentekriebels en vertellen hoe kaboutertjes
de tulpen in regenboogverf hadden gedompeld.

(Ik zal eerlijk zijn dat ik haar niet had geloofd als ze
niet voorzichtig mijn duim had gepakt, haar ogen met
sterren had versierd en in mijn oor had gefluisterd
dat de elfjes weer wakker zijn.)

--

Ik heb echt ontzettend lang niets meer geschreven, dus spaar me, ik moet het weer even oppakken. (: Toch zou ik graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Mij is namelijk gevraagd of ik een lentegedicht wilde schrijven, zodat dat volgende zomer in het park bij ons in de buurt kan worden gehangen!
datum 29-10-11 08:51
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Hij is leuk!!
Je hebt echt een mooie styl!
xx
datum 29-10-11 11:49
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Hoi meis,

Wat gaaf dat ze je hebben gevraagd zeg, ontzettend leuk en daar mag je ook trots op zijn.

Ik vind het concept leuk, de uitwerking ietwat minder. Ik heb niets tegen lange zinnen (ik ben juist voor, dat weet je) maar ik vind het hier lastig lezen. Dat komt denk ik doordat je veel zelfverzonnen woorden gebruikt (springkrullen, klapperbomen, lentekriebels,etc etc) en dat zorgt voor verwarring.

Ik vind de eerste strofe het stroefst lezen, de laatste het fijnste.

Een goeie vondst: Omdat de eerste merel een mus was

Als ik jou was zou ik gewoon even een reorganisatie op je papier houden. Als je de zinnen los van elkaar bekijkt zijn ze wel oke, maar het geheel samen minder. Je hebt ook al lang niet geschreven zeg je (ik ook niet, jeetje! Echt al máánden niet, writersblock ofzo) en dat verklaard een hoop, het is echt raar hoe snel dat 'schrijversgevoel' kan wegzakken.

Maargoed tot zover mijn niet zo nuttige reactie.
datum 29-10-11 20:49
reactie 3
reneeeetje-1995
Dankjewel allebei!

@ Roosje: Bedankt voor je (zoals altijd) vrij uitgebreide reactie. Ik heb inderdaad ook echt al máánden niet meer geschreven. Waarschijnlijk omdat ik het gewoon druk heb en inspiratieloos ben. Maar ik vond dat ik het toch nog eens moest proberen. Heb het dan ook in misschien 5 minuten geschreven, maar ik wist echt even niet hoe ik het nog kon verbeteren. Bedankt in ieder geval, ik zal er nog eens naar kijken!
Naar boven

1

Reageren op: Over wipneuzen en kabouters

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.