Gedichten check: Bordeline
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Marcellaa16 Berichten: 101 |
Dit gedicht is niet de mooiste, maar dit ben ik, en zo zal ik de rest van mijn leven blijven. Ik ben nu hard bezig met therapie om het te minderen, maar ik zal er nooit van afkomen. Ik wil schreeuwend uitleggen hoe ik me nu voel Ik weet het zelf niet eens precies Hoe kan ik iemand dan uitleggen wat ik bedoel Kijk, dat er iets mis is met mij dat wist ik allang Maar dat mijn problemen een naam hebben gekregen Dat maakt mij bang Ik ben gek en jij bent normaal Ik heb een persoonlijkheidsstoornis Dat is iets waar ik ontzettend van baal Borderline is de naam maar ik ben er inmiddels achter Daardoor zijn mijn problemen niet weggegaan Mijn verdriet en pijn Is tien keer heftiger als dat bij een ander zal zijn Gedachten in zwart of wit Niets wat daar tussenin zit Iemand word door mij geïdealiseerd En mijn leven is op degene gebaseerd Of iemand wordt de grond ingetrapt En ben dan totaal op die persoon afgeknapt Helemaal of helemaal niet Mijn grenzen zijn een vergiet Perfect en volgens plan moet alles gaan Zo niet, dan komt de stress eraan Het hopeloze, hulpeloze gevoel Het moeten, het voor mij onbereikbaarste doel Wisselingen van stemming Op woede, verdriet is geen remming Depressieve periodes horen daar ook bij Maar daarna ben ik toch echt weer vrolijk, druk en blij Ik ben vaak zo onrustig dat is niet goed Ik moet weg, ik moet, ik moet, ik moet Ontspanning dat ga ik leren Ik kan toch niet alles en iedereen controleren Ik heb mijn eigen wereld gecreëerd Ben vaak in mezelf gekeerd Ik wantrouw bijna iedereen En wat iemand onuitgesproken denkt weet ik meteen Waar ben ik goed voor, ik ben niets Negatief, zonder een positiefs iets Het leven valt niet mee, het is hard Soms geen lichtpuntje meer zien, alleen zwart De chaos in mijn hoofd, de wil kwijt raken Soms de drang om mijn leven te staken Maar ik weet, ik krijg dan spijt Impulsief gedrag Met een traan of een lach Agressie zit onder mijn huid te broeden Bam, en ik heb een uitbarsting van woede Doe en zeg dingen die ik achteraf niet meen Spijt ? Ja zeker, gelijk meteen Maar dat is dus te laat Wat kapot is kan niet worden gemaakt Hier wil ik aan werken Ik wil geen woede uitbarsting meer merken Nu moet ik alleen nog leren om mezelf te aanvaarden En mezelf te zien zoals ik ben en werken aan mijn eigenwaarde Leren van mezelf te houden Leren in mezelf te vertrouwen Los komen van mijn eigen negativiteit En van dat sterke gevoel van minderwaardigheid Leren omgaan met mezelf en de mensen van nu.... |
| reactie 1
|
|
|
Suzy Berichten: 29 |
wauw een erg mooi gedicht je beschrijft je gevoelens hier echt goed egt heel veel sterkte toegewenst hoop echt dat je er weer een beetje bovenop komt gr Suzy |
| reactie 2
|
|
|
DaciaDaantje Berichten: 56 |
Mooi verwoord! Als je zo goed kunt benoemen wat je voelt, ben je al een eind op weg! Sterkte! Groetjes, Diana |
| reactie 3
|
|
|
Dankjulliewel. Ben ook wel hard op weg, maar soms is het best wel moeilijk en raak k weer in een dip. Maar het komt hopelijk wel goed. xx |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 22 |
dikke respect voor dit gedicht....ik weet wat je door maakt....heb ook borderline gehad, en heb therapie gehad....maar ben er gelukkig van af kunnen komen, of liever zo gezegd, ik heb geleerd ermee om te gaan, dat lukt jou ook wel....blijf in jezelf geloven, weet ook jij bent sterk!!! liefs Cinthia |
| reactie 5
|
|
|
kevinspaan Berichten: 33 |
heel mooi gemaakt pikte effe een traan weg. maar het gaat je lukken. ik duim voor je meid |
| reactie 6
|
|
|
Dankjuliewel. ik ga het denk ik ook wel halen hoop ik. Heb nog een lange weg te gaan. Maar het komt wel goed denk ik. Hoop ik. |
| Naar boven | |