1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Lelijk

datum 20-08-11 18:58
startpost
linnyyyy
Ik voelde me net zoals ik eruit zag. Ik voelde me lelijk, ik was en ben ook lelijk. Alles in mij zei dat het gevoel klopte. Niks of niemand hield me tegen om dat te denken. Ik keek in de spiegel, mijn grootste vijand. Maar toch stond er een op mijn kamer. Het was van lang geleden, toen ik nog niet zo heel lelijk was. Toen ik dacht dat ik nog niet zo heel lelijk was. Maar ik ben het altijd al geweest. Ik zag mijn gezicht en schrok van mezelf. Elke dag werd ik lelijker. Ik kon er niet meer tegen. Ik voelde me beroerd en iets in me zei dat ik iets moest doen. Wat dat iets was wist ik niet. Ik zuchtte diep, met mijn lelijke hoofd en mijn lelijke ogen keek ik naar de grond. Ik liep voorzichtig de trap af. Niemand mocht mij horen. Niemand mocht weten wat ik zou doen. Ik wilde stoppen met lelijk zijn, ik wilde me niet lelijk en beroerd voelen. Ik moest iets doen, dus deed ik iets. Ik opende langzaam de deur en stapte de keuken in.
Ik liep naar de bestek la en deed iets wat ik nooit achter mezelf zou zoeken. Ik opende de la voorzichtig, niemand mocht het door hebben, niemand mocht weten wat ik aan het doen was. Ik pakte er voorzichtig een scherp mes uit. Ongezien liep ik naar mijn kamer. Ik probeerde moed te verzamelen, om weer voor de spiegel te gaan staan met mijn lelijke hoofd. Ik keek naar mezelf. Ik was echt lelijk, mijn huid kon je niet vinden onder alle puisten, foundation of wat van andere troep dan ook hielp niet. Niemand zou mij ooit willen, geen jongen zou iets met mij willen. Waarom zouden ze? Ik was zo lelijk. Ik hield het mes naast mijn gezicht. En keek er naar. Ik durfde niks te doen, ik durfde echt niet, maar ik had het gevoel dat het moest. Ik was te lelijk voor deze wereld. Ik was de wereld niet waard.
Ik keek mezelf nog eens goed aan in de spiegel. Ik schok van mijn hoofd, zoals ik elke dag weer deed. Mijn hoofd was verminkt, ik was lelijk, zou nooit een vriend krijgen, zo dacht ik altijd. Ik wist dat het zo was. Ik had een oudere zus, die altijd verkering had met jongens En was het uit? Had ze twee dagen later weer een ander. Zij was knap en ik was lelijk. Van binnen en van buiten. Ik zette het mes in mijn pols. Mijn eigen bloed begon over mijn polsen naar beneden te stromen. Het drupte langzaam op de grond. Ik voelde de pijn, en erg vond ik het niet. Stiekem vond ik het wel fijn. Het was mijn uitweg. Het maakte mij niet uit wat andere er van zouden denken. Ik was lelijk, dus maakte ik het erger. Dat had ik alleen niet door. Ik sneed nogmaals in mijn pols, dit keer iets dieper. Het voelde goed. Ik wilde mezelf helemaal kapot snijden. Maar het zou niet kunnen. Ik kon het mijn ouders niet aan doen, ook al was ik nog zo lelijk van binnen en buiten. Ik gooide het mes in mijn kast en sloop weer naar de keuken. Daar pakte ik wat pleisters die ik op mijn zelfgecreëerde wonden plakte. Stiekem was ik er trots op. Ik voelde me niet meer het zielige meisje, ik voelde me stoer.
Het ging een paar dagen door op deze manier. Ik sneed mijn polsen door, maar niemand wist het. Ik was mezelf nog lelijker aan het maken dan ik al was, terwijl ik altijd dacht dat het niet zou kunnen. Maar ik zat er naast, het kon wel. Ik huilde elke keer geluidloos voor de spiegel, mijn vijand als ik mezelf weer sneed. Ik wist niet waarom, maar ik deed het. Ik kon niet met mijn hoofd leven, het was te lelijk. De wereld en iedereen zou pijn lijden bij het zien van mijn hoofd. Zo voelde ik het en maakte ik alles mee. Zo was het in mijn wereld. En ja, daar stond ik weer met het scherpe mes in mijn hand, waar nog een druppel bloed aan zat van gisteren. Mijn moeder miste het mes niet eens, dus wist zij veel wat ik deed. Ik keek naar mijn rotkop, naar mijn lelijke en vormloze lichaam. Ik wilde niet met mezelf leven. Ik trok de pleisters van mijn polsen af en gooide die in mijn prullenbak, de prullenbak zag er zelfs mooier uit dan mij.

dit is het begin van een kort verhaal made by me..
datum 21-08-11 16:39
reactie 1
Verwijderde gebruiker
wat een heftig verhaal...
heb de tranen in mijn ogen staan...wat erg, tja als dat iemand zijn gevoel is...kan ik moeilijk zeggen zo moet je je niet voelen..
maar wees blij met wie je bent, jij bent ook mooi als de persoon die je bent...
en ik zal je eerlijk zeggen, het beeld van de media en de tv verziekt ook een hele hoop...altijd maar weer dat idiaal beeld, terwijl als je op de straat loopt loopt niemand er zo perfect bij...
ik kan je gevoel enigzins wel begrijpen...maar wil je toch mee geven, probeer het positive in te zien...als je maar vaak genoeg zegt ik ben lelijk, ja dan ga je het ook zo zien, en word je zwakker...maar als je nou eens tegen jezelf blijft zeggen....ik ben ook mooi en ik mag er ook zijn, dan zul je je vast wat beter gaan voelen....
ik leef met je mee, en zeker een verhaal wat me erg aangrijpt.....sterkte!!!!

liefs sil
datum 05-10-11 23:12
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Wat heftig zeg! Hopelijk snij jij jezelf niet, want wees blij met wie je bent. Iedereen is anders en dat is juist leuk. Niemand is lelijk of raar. Als ik jouw was zou ik hartstikke trots op jezelf zijn dat je zo'n mooi en realistisch verhaal kan schrijven! Hopelijk komt er een vervolg op. Xx
datum 07-10-11 08:53
reactie 3
Marieke2011
Geen woordenvoor..! echt gewoon zo mooi beschreven..!
Een gedichtje van mij...!

So nice otherwise

You're so beautiful,
So beautiful otherwise,
So different beautiful as others,
Not the same, but yourself,
Yourself that you're so beautiful, and,
You are what you are, so different beautiful
You're just right as you are
So different beautiful, you are unique,

Liefs
datum 17-11-11 19:13
reactie 4
DJolien
Ik heb je verhaal gelezen..
Het raakte me

Beste Meid.

Weet...

Jij voelt je helaas zo,
jij bent niet lelijker dan anderen,
vergeet die gedachte,
jij hoeft niet te veranderen.

Misschien dat dit gevoel,
bij jou binnen kwam,
toen het voor jouw duidelijk was,
dat niemand je ware nam.

Jij denk dat je moet veranderen,
maar enkel je gevoel is nu verkeerd,
want het is waarschijnlijk ontstaan,
toen jij niet werd gewadeerd.

Of omdat jij,
gewoon teveel naar jezelf ging kijken,
weet dat als ik zn persoon tegen kom,
die zal ik niet ontwijken.

Weet.....

Jij bent goed zoals je bent,
als mensen je niet willen nemen,
Tja...
Dan maken zij je problemen.

Weet een vriendelijke jongen,
al is hij groot of klein,
als een jongen van je wil houden,
zal je uiterlijk geen probleem zijn.

Voelen deze woorden,
niet erg zinvol en vertrouwd,
blijf toch in mijn tekst geloven,
er komt wel iemand die van JOU houdt

liefs
xxxjolien
datum 17-11-11 21:04
reactie 5
MirandaHuifkens
Wooow...
Ik herken het ....
ik herken ALLES ...
hoe jij je voelt.. over je zus.. over je krassen...
dit is echt eng! ;$

hoe gaat het nu ? Voel je je nog lelijk? Onbelangrijk ? Ik vind eerder Nemo dan een vriendje ..

in de 1e en 2e werd het voor mij gezegd: "je bent lelijk", "je lijkt op michael Jackson", er werden mailtjes doorgestuurd in de klas, ik werd vernedert.. ik mocht er niet zijn. En weet je wat het DOMME was? IK WAS NOG BEVRIEND MET DAT MENS OOK!, ik ben erg onzeker. Of het beter gaat met mij ? haha echt niet!

Nu beweren mijn pleegouders, mijn dokter en zo'n mens van het ziekenhuis dat ik anorexia heb.. HAHAHAHA! zo 'n lelijk wijf als ik, die zo slank is als meiden met anorexia? tuurlijk. Wie dat gelooft is gek!

Ik haat mezelf. Heb mn spiegel kapot gegooit. Wil er niet in kijken. Nooit meer ...
Weet je welk liedje je een keertje moet luisteren? Nou ja, moet ... Niets is verplicht!

" Jeroen v/d Boom - leen mijn ogen.", elke x als ik de passer in mn arm heb gezet luister ik dat nummer, het geeft me zelfvertrouwen. maar dan ook maar 1% van de 100%

mijn pleegzus is blond, heeft blauwe ogen, mooi lichaam, spontaan, dus perfect.
mijn vrienden precies het zelfde. Ik voel me zo mislukt ... :'(

wil je mailen of reageren meid?
[email protected]

kus!
Ps; ik voel me ECHT precies hetzelfde als jij! :-O
datum 17-11-11 21:27
reactie 6
reoudshoorn
Je bent perfect zoals je bent. Laat jezelf en niemand anders iets anders zeggen..
datum 17-11-11 21:29
reactie 7
Annerie
Wow! Een heel bijzonder verhaal, ben er wel ff stil van!
Ben alleen nog benieuwd of het over jezelf gaat of niet??
XX
datum 27-11-11 23:25
reactie 8
linnyyyy
nee dit gaat niet over mijzelf.. maar bedankt voor jullie lieve reactiess!! ik voel me soms wel eens lelijk,
en werd vroeger ook nog wel eens gespet enzoo doro mijn ujiterlijk,
maar kan ermee omgaan
en weet dat je jezelf niet lelijk moet voelen want je bent nou eenmaal wie je bent..
en ik snijd mezelf ook niett
maar sterktee mensen die dit wel echt meemaken!! je gaat door een hel.. en dat is zoo kloteee!! good luckk
datum 28-11-11 17:03
reactie 9
Verwijderde gebruiker
waauw mooi en heftig verhaal. gelukkig gaat het niet over jezelf zo te zien. maar wees blij met jezelf en verander niet voor anderen als zij ook niet veranderen voor jou. wees wie je wilt zijn met al je plussen en minnen. jij bent jij en daar kom jij lekker eerlijk vooruit. geloof in jezelf. uiterlijk is niet belangrijk. het gaat er om de binnenkant. Nogmaals meid, Geloof in jezelf, en houd je sterk! erg krachtig verhaal. ik verlang naar de volgende stuk! Liefss NoName
datum 28-11-11 18:12
reactie 10
linnyyyy
bedanktt!! het volgende stuk ga ik binnenkort maken, heb al een klein stukjee ;p Xx
datum 01-12-11 23:24
reactie 11
Finkelnberg
misschien is dit verhaal op zich al goed en heeft hij niets meer nodig. het slot is momenteel erg mooi, waarschijnlijk 'verpest' je dat alleen maar als je stukken erachter gaat plakken...

wel een erg mooi verhaal. ik hoop dat het slechts een verhaal is en geen auto-biografie. snijden is echt slecht, ik heb het zelf gedaan, eerst in m'n arm, daarna in m'n been maar ik voel af en toe nog altijd de drang, al is de laatste keer in Juli...
datum 04-12-11 23:21
reactie 12
linnyyyy
ik weet ook niet of ik het wel af ga maken... twijfel nog
en nee ditis geen autobiografie..
snijden is iets waar je moeilijk vanafkomt en btr niet aan kunt beginnen..
en het is super moeilijk om die drang te weerstaan!! maar suc6 Finklnberg, je kunt het!! suc6 iedereen die dat heeft Xx
datum 05-12-11 16:40
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Maak het gewoon af joh! Je kan het super goed.. je maakt me nieuwschierig hoe het af zal lopen.. het is al een tijdje geleden dat je het verhaal hebt geplaatst.. Dus Afmaken alsjeblieft..
Wie er mee begint moet er ook mee kunnen eindigen! Succes! X
datum 05-12-11 17:42
reactie 14
linnyyyy
jhaa daar heb je wel gelijk in NoName14.. als ik eindelijk weer eens tijd heb zal ik mijn best doen
datum 05-12-11 21:41
reactie 15
Verwijderde gebruiker
hahah Mooizo! Je bent een volhoudster! X
Naar boven

Reageren op: Lelijk

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.