Gedichten check: Zij
|
startpost
|
|
|---|---|
|
writer Berichten: 39 |
Zij die tevreden met de helft nam Zij die geen 8, 9, 10, Maar een 11 was. Zij die de liefde verder bracht. Zij die mij vertrouwen in mezelf gaf. Zij zei dat dit niet voor ff was. Zij zei dat alleen ik haar redden kan. Zij zei dat ik de allerbeste was. Zij aan wie ik alles goed vertellen kan Zij die mij liet beseffen dat niemand op de aarde zoals haar te bekennen was. Zij die ik mis sinds ze weg was. Zij die 's ochtends niet meer in me bed lag. Zij die zo goed als perfect was. Zij die ik brak zonder dat ik het besef had. Zij die me niet verliet. Zij die dit gedicht verdient. Zij die de liefste is. Zij die me liefde biedt. Zij die zo lief is vanaf het begin Zij, die ik wil als me vriendin. Zij die me uit me dromen wakker maakte. Zij die met de pijl van cupido me hart raakte. Zij die me alles is, en zij die me alles gaf. Zij vertelde dat de liefde tussen ons oneindig was. Zij die naast me lag, zij die het beschrijven kon. Zij wees me de weg waar ware liefde echt bestond. Zij die ik nu mis in me bed als ik naast me kijk, je mooie blauwe ogen in de licht van de maneschijn. Zij die mij kon zijn, zij die mij breken kon. Zij die mij kon maken zodat ik op beide benen stond. Zij die me kracht gaf, zij die me hoop gaf. Zij die een hartje van een engeltje van goud had. Zij gaf de zon, en zij gaf de morgen. Zij was de vonk, me licht in het donker. Zij is me ware en haar wil ik terug. Zij is me adem, want zij geeft me rust. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Leuke opsomming hoor. Lief, dat wel. Als ik jou was zou ik het uitprinten en aan haar laten zien, kan ze vast waarderen. Maar dat terzijde, dit is geen gedicht. Ik heb het zo gehad met mensen die opsommen of neerkalken en dat een gedicht noemen. |
| reactie 2
|
|
|
Wat maakt het geen gedicht? |
| reactie 3
|
|
|
marisje96 Berichten: 32 |
ik weet niet wat het geen gedicht maakt,, maar het is wel super sweat,, alleen er zit voor mij niet zo een magisch ritme in wat maakt dat je een gedicht makkelijk en op een ''spannende'' manier leest. kusx |
| reactie 4
|
|
|
Een opsomming is bij voorbaat al geen gedicht. Er zitten geen woordspelingen in, geen rijmschema's of alliteraties, noem het maar op. Dit is gewoon een stukje tekst neergekalkt. |
| reactie 5
|
|
|
Liessjeee Berichten: 1 |
een gedicht hoeft toch niet perse te rijmen ofzo?(; ik vind dit wel een gedicht, een mooi gedicht. |
| reactie 6
|
|
|
Zucht dat zeg ik toch ook niet. Weetje kinders, laat het maar. Veel plezier met jullie tekstjes, ik ga mijn energie hier niet meer insteken en zoek wel wat anders waar men wél iets wilt leren (en zijn of haar kennis op hun beurt ook weer delen) en niet heilig overtuigd is van z'n eigen hachje. Dus eh, veel plezier nog enzo. |
| reactie 7
|
|
|
Iedereen geeft zijn/haar mening. De éénvindt het een gedicht de ander niet. Wie vindt het wel/geen gedicht en why? |
| reactie 8
|
|
|
Junip Berichten: 18 |
Ik ben het met Roosjee eens. Een gedicht hoeft zeker niet te rijmen, maar er moet wel Ãets inzitten wat het meer maakt dan een aantal regels onder elkaar. Doordat je iedere zin begint met 'zij', en dit vervolgens dertig regels aanhoudt, wordt je gedicht onaantrekkelijk om te lezen. Inhoudelijk is het een mooi gedicht, maar ik zou dit de volgende keer in vijf regels proberen te omschrijven. Het is op die manier veel fijner om te lezen, en je moet zo voor jezelf de kern van het gedicht naar voren halen, in plaats van dat je deze in zoveel regels omschrijft. |
| reactie 9
|
|
|
Dankje voor jullie tips, dus jij ook Roosje! Ga eraan werken. |
| Naar boven | |