1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: een oude man

1
datum 15-06-11 21:22
startpost
Verwijderde gebruiker
Er was eens een oude man.Die altijd in wijze woorden sprak en hij zei tegen mij:"jongen ooit zal een tijd komen dat de doden zullen opstaan en de levende zullen sterven".

Ik begreep niet wat hij bedoelde.Toen zei hij:"waneer je groot wordt zal je het begrijpen".Naa een tijdje stierf die man aan kanker.Nu ik groot ben weet ik wat hij bedoelde met "ooit zal een tijd komen dat de doden zullen opstaan en de levende zullen sterven".

Hij bedoelde dat de leven die wij nu leiden zal rap voorbij gaan maar de leven die we na de dood zullen zien blijft voor eeuwig.Dus maakt niet uit hoeveel geld je hebt of hoe arm je bent als je in God gelooft heb je eeuwige liefde zo niet eeuwige pijn en verdriet.

ps:niet slecht bedoeld voor de ongelovigen ieder zijn eigen keus nietwaar ??
datum 15-06-11 21:37
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Eerst even de spelfoutjes. Er hoort altijd een spatie na een punt of komma. Levenden in je tweede zin moet met een N. Wanneer in je derde met dubbel N. Naa moet naar zijn. Het is niet de leven, maar het leven. Niet zal rap voorbij gaan, maar rap voorbij zal gaan.

Dat was met de beste bedoelingen.

Ik vind dit geen verhaaltje, meer een boodschap. Best een mooie boodschap. Ik geloof niet in God, maar toch sprak het me wel aan. Ik vind het mooi dat jij zo heilig overtuigd bent van je geloof.
datum 15-06-11 21:45
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Ik ben niet iemand die elke zondag naar de kerk gaat. Ik ben niet echt heel diep in mijn geloof maar ik geloof wel en bid maar niet elke dag. Wat ik met dit tekst duidelijk wil maken is dat veeeeel mensen God vergeten zijn.
Naar boven

1

Reageren op: een oude man

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.