Gedichten check: aanstichting van woorden
|
startpost
|
|
|---|---|
|
marisje96 Berichten: 32 |
de net gesproken woorden hangen onzichtbaar in de lucht niet klaar om gehoord te worden veel te vroeg gezegd en die stilte van oost-Indische doofheid hangt nog steeds samen met de net gekuste liefde toen er nog geloofd werd in liefdevolle woorden gesproken door fluisterde lippen in de duisternis en de zacht tintelende aanraking betekende; ik zal er voor je zijn je dragen op rozen en je blozende wangen wouden niet weten dat de waarheid gelogen was - het enige wat je vroeg was veiligheid&liefde - je telde geen uren, dagen of jaren maar de zonsondergangen (-en opgangen) tot het moment dat het niet meer gaat; scheurende tranen dwars door een woordeloos debat heen gesproken vertellen wat niemand ooit heeft durven zien de oorverdovende stilzwijgendheid is gesprongen als een te hard opgeblazen kauwgombal, en geeft de zinnen vrij die lang geleden zijn opgesloten in de koffers die gevuld worden met jou om hulproepende ziel en kleding de krassen op het tafelblad, bij het laatste kopje koffie (die je zegt dat hij een fijne tijd heeft gehad), prevelen zachtjes in je roodgekleurde oren, dat ze van gehoorgestoordheid verlost zijn en je stapt naar buiten - en de gesloten deur van liefde geeft je een geopende deur van vrijheid - |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
Er zitten mooie stukken in! Ben niet van alles even fan, maar sommige zinnen raken me. Alleen 1 slordig iets, wat me een beetje uit de concentratie van het lezen haalde, was: wouden = wilden. Klein puntje, maar goed bedoeld :p Zet 'm op. Xx lisa |
| reactie 2
|
|
|
marisje96 Berichten: 32 |
@ xLIEES jaa,, klopt. dankjewel voor de opmerking,, want ik ben er helemaal langs gegaan. het was me echt totaal niet opgevallen:$ en ik zie nu ook dat gaat, ging had moeten zijn:$ heeft iemand anders nog op of aanmerkingen of andere suggesties voor de titel bijv.? kusx |
| Naar boven | |