1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Liegen

1
datum 29-05-11 16:06
startpost
writer
Het gaat niet altijd lekker
Even slikken en weer verder
Ik probeer positief te denken
In de hoop dat ik het dan zal redden
Ik heb vandaag me dag gewoon niet
Maar ’t lijkt alsof niemand dat inziet
Ik probeer me tegenover ze te bewijzen
Zodat ze geen slechte beeld van me krijgen
Ik ben niet altijd down hoor
Meestal ga ik ervoor
Wie probeer ik dit wijs te maken?
Ik moet me zorgen om mezelfmaken
Ik gedraag me gewoon,
Maar het is me hart die spreekt meer dan één toon
Ik maak mezoveel zorgen om anderen
Dat ik zelf zelfs begin te veranderen
Ik lieg over me gevoelens en ‘t voelt heerlijk
Ik weet, ’t is oneerlijk
Maar eerlijk, als ik het zo niet had aangepakt
Werd er altijd verkeerd over me gedacht!
datum 02-06-11 22:42
reactie 1
some1unimportant
Allereerst een paar grammaticale verbeteringetjes: als je bezittelijk voornaamwoord gebruikt, moet het 'mijn' zijn en niet 'me'. Verder ben je hier en daar een spatie vergeten, maar dat kan wel 'ns gebeuren als je te snel typt

Over het gedicht zelf: mooi geschreven, mooi verwoord . Gaat dit over jezelf? Ik begrijp in ieder geval hoe het voelt...

Grtz
datum 06-06-11 10:29
reactie 2
writer
Bedankt voor de grammaticale verbeteringen, maar als ik schrijf let ik daar niet op. Ik zal er de volgende keer opletten, tenminste proberen

Ja gaat over mezelf en ik denk dat meerdere mensen zich erg druk maken om wat andere denken. Daardoor ga je soms verhalen anders vertellen dan ze echt zijn, of juist de belangrijkste dingen weglaten. Terwijl je zelf erg klote voelt om het zo maar te zeggen.

BEdankt nog!! =]
datum 06-06-11 16:53
reactie 3
matthijs208
Lieg je daarom over je gevoelens, omdat je bang bent voor de reacties van anderen? Zelf schrijf ik ook weleens gedichten en met grammatica ben ik een ramp. Het gaat er voor mij om in een gedicht, dat je je hart laat spreken.
datum 07-06-11 10:15
reactie 4
writer
Ja vind ik dus oowk, en als ik dus die grammaticale foute zie laat ik dat meestal staan, want dat maakt mijn gediicht mijn gedicht vind ik dan. Maar het moet natuurlijk oowk weer niet te erg zijn. Maar ik begryp wel als mense het vervelend vinde, dus probeer er nu wel rekening mee te houden.

Nou, soms praat je wel eens over van alles, en je moet byna altyd wel je gevoelens uiten. hoe je ergens bij hebt gevoelt enss. Nja dan deel ik dat liever niet met andere, omdat ik liever nie wil dat andere weten dat ik me soms erg klote voel ofss. Dan vertel je hele andere dingen dan het eigenlijks werkelijk zit.
datum 07-06-11 17:26
reactie 5
Junip
Herkenbaar, ik hou dat soort dingen ook altijd voor mezelf, of ik draai er omheen.

Ik vind dat je een mooi gedicht hebt geschreven, en juist daarom is het jammer dat je het niet helemaal afmaakt. Een gedicht is zoveel netter en fijner om te lezen als het in correct nederlands wordt geschreven. Ik wil je daarom aanraden de volgende keer 5 minuutjes langer er naar te kijken, spaties te plaatsen daar waar nodig en spreektaal (me, 't, etc) aan te passen in 'normaal' Nederlands. (ik weet eigenlijk niet hoe je het noemt. :p)

Ik ben benieuwd naar je volgende gedichten. (:
datum 16-06-11 07:07
reactie 6
marisje96
het is al een paar keer gezegd,, maar ik ga er in mee dat het storend is dat er spelingsfouten instaan en dat er niet correct is gebruik gemaakt van grammatica. verder een top gedicht!

@Junip; dat is asn (algemeen standaard nederlands) maar eerst heette het abn (algemeen beschaafd nederlands)

kusx
datum 16-06-11 13:37
reactie 7
Verwijderde gebruiker
Ik vind het een heel mooi gedicht!!
en ik stoor me er niet aan dat er spellingsfouten instaan, voor mij gaat het om de inhoud van een gedicht, en dat het met hart en ziel geschreven is!!

greetzzzzz
datum 16-06-11 13:47
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Voor de mensen die hem verbeteren.
Een dichter schrijft zoals hij wilt(niet verkeerd bedoeld).Er zijn wereld beroemde dichters die hun gedichten met woorde schrijven zoals me,jah,eh,neh, een gedicht schrijf je met jou gevoelens en hoe het komt.Misschien heeft de dichter het expres zo geschreven
datum 16-06-11 20:48
reactie 9
writer
@evangelos
Ik begrijp wat je bedoelt, en het klopt.
ik vind dat ook veel lekkerder lezen en zo herken je ook een gedicht!

@silviaRadjah
Bedankt voor je reactie!! =]

@marisje69
haha heb et al een aantal kee rgehoord maar toch bedankt voor je tip.

Bedankt allemaal voor jullie hulp,tips enss en reacties.
xx
Naar boven

1

Reageren op: Liegen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.