1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Verdriet

1
datum 23-05-11 21:16
startpost
Verwijderde gebruiker
Verdriet is geen fijn gevoel ,
toch kent iedereen het ,
maar ik heb de oplossing.
Geef me ook al is het maar voor een minuut,
geef me al je pijn,
geef me alle nare gevoelens.
Ik wil dat jij weet ,
dat ik van jou hou!

wat vind je er van? :$
datum 23-05-11 21:22
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Bagger

----------------------
datum 23-05-11 22:12
reactie 2
Verwijderde gebruiker
dankje voor je eerlijke reactie...
datum 24-05-11 07:38
reactie 3
Verwijderde gebruiker
En ik zal je ook vertellen waarom, want zo crú ben ik ook weer niet.

Dit is voor mij geen gedicht. Een gedicht hoeft niet te rijmen (al zijn alliteraties en binnenrijm vaak wel prettig), maar dit zijn gewoon los opgeschreven zinnen. Dat deed ik in het begin ook hoor, dus het is totaal geen aanval. Doch ga ik er vanuit dat je graag wilt leren, dus bij deze vertel ik je wat ik vind/weet.

Zoals ik al zei zijn dit los opgeschreven zinnen. Er zit weinig verband tussen. Ja, qua tekst wel, maar niet qua opbouw. Om maar even helemaal bij het begin te beginnen, waarom zet je een spatie voor drie komma's? Een komma plaats je direct na het woord. Dit vind je vast zeikerig, maar een fatsoenlijke spelling en interpunctie is al 1/4 van je gedicht. Probeer daar mogelijk ook je zinslengte wat gelijk te houden, dat leest prettiger. Soms lukt dat niet, ik weet er alles van, maar hier kan dat makkelijk. Die zin van een minuut is veel te lang in verhouding met je andere.

Wat je mooi vind aan een gedicht, is voor iedereen anders. Je vraagt hier expliciet 'wat vind je ervan?' dus ik mag je gaan vertellen wat ik vind en waar ik van hou.
Ik hou van gedichten waar spanning in zit. Waar je zelf moet uizoeken hoe het zit, waar niet alles je op een bordje wordt gegeven. Jouw eerste zin is "verdriet is geen fijn gevoel"
Boem, weg spanning. Er valt niks meer uit te zoeken. Ik weet nu, dit gedicht gaat over verdriet en de schrijver vertelt mij dat het niet fijn is. Zo gaat het eigenlijk je hele tekstje. Je vertelt me wat, meer niet.

En meer kan ik nu niet zeggen want ik moet naar school.
datum 29-05-11 16:03
reactie 4
linnyyyy
mee eens (sorryy...))
datum 06-06-11 17:22
reactie 5
elivamu
@roosje: inderdaad, je moet meer gevoel in zo'n gedicht leggen
Naar boven

1

Reageren op: Verdriet

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.