Gedichten check: Gesloten lippen
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Junip Berichten: 18 |
Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik heb het 's nachts geschreven na een zoveelste ruzie. Ik schrijf bijna nooit gedichten, dus alle tips en meningen zijn welkom. Gesloten lippen Ik wil mijn fouten niet bekennen De waarheid onder ogen zien Ik wil niet langer sorry zeggen Beloven verbetering te laten zien We weten beiden: deze woorden zijn slechts omhulsels van een gehoopte daad Morgen zal ik zonder twijfel Weer opnieuw de fout in gaan Daarom schreeuw ik Sla ik Zwijg ik Chaos in mijn hoofd alom Ik voel de schaamte groter worden Wetend dat het anders kon Verwijt is in je ogen te lezen Verdriet achter gesloten lippen bewaard Ik sluit mijn blik voor het verleden Morgen Zal ik het beter doen |
| reactie 1
|
|
|
Kaatjegedichtenschrijver Berichten: 9 |
Ik vind het wel mooi geschreven! x |
| reactie 2
|
|
|
Bedankt, dat vind ik leuk om te horen. |
| reactie 3
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Kippevel....... mooie titel ook! |
| reactie 4
|
|
|
TheyCallMeMelissa Berichten: 78 |
Heel mooi geschreven! x |
| reactie 5
|
|
|
Eva27 Berichten: 3 |
Mooi, vooral het einde met die tegenstelling! |
| reactie 6
|
|
|
Sugargirl Berichten: 6 |
Woow!! dit is echt prachtig, ik heb nog nooit zo'n kippenvelmoment gehad bij het lezen van gedicht, ik vind gewoon de woorden niet om te zeggen hoe mooi het is |
| reactie 7
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Mooi gedicht! Ik heb alleen een paar opmerkingen: In de eerste strofe eindig je de tweede en de vierde regel allebei met 'zien'. Ikzelf vind dit storend, maar dat kan ook aan mij liggen. Verder vind ik je klinkerrijm echt heel knap! Alleen, als je het overal doet, vind ik dat je dat ook op het einde moet doen. Alhoewel, op het einde is dat niet zo heel storend... Vooral als je bijna nooit schrijft, vind ik toch heel knap gedaan! |
| reactie 8
|
|
|
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties. Super om te lezen. @reneeeetje: je hebt helemaal gelijk. Ik heb met die twee woorden zitten worstelen, en er uiteindelijk voor gekozen het gedicht inhoudelijk te laten kloppen, ook al ging dit ten koste van de woordkeuze. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het einde, wat je terecht aankaart. In eerste instantie had ik 'morgen, zal het beter gaan', waarin de dubbele aa terugkomt, maar omdat dit inhoudelijk niet was wat ik wilde zeggen heb ik ook hier de inhoud boven de vorm verkozen. Ik zal hier nog eens naar kijken, zeker die eerste strofe. Misschien is dit gewoon iets wat ik nog moet leren, dat het niet altijd om de inhoud gaat. In ieder geval heel erg bedankt voor je commentaar! |
| reactie 9
|
|
|
linnyyyy Berichten: 142 |
echt mooiii gedicht!! |
| reactie 10
|
|
|
jamieleedevries Berichten: 2 |
waauw echt een super mooi gedicht!! |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Rene, ik geef mijn taak als gedichtencommentator weg aan jou, jij bent mijn beste opvolgster zie ik al |
| reactie 12
|
|
|
elivamu Berichten: 6 |
jonge, als je nooit gedichten schrijft is dus echt fucking goed, ik schrijf best vaak, maar dit zal mij nooit lukken, kippenvel, echt waar, prachtig. en succes trouwens met die ruzies liefs Eline. p.s. zou je mijn gedichten ook even willen lezen? xxx |
| reactie 13
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3 |
Ik vind het goed Kijk uit naar meer |
| reactie 14
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
Die oxymorum aan het einde is echt goed! Succes met oefenen, je hebt in ieder geval veel talent. Xx lisa |
| reactie 15
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
ik vind het ook heel mooi geschreven!!! liefs sil |
| Naar boven | |