Gedichten check: Wens van acceptatie
|
startpost
|
|
|---|---|
|
archymon Berichten: 19 |
dit is een gedicht dat diep inslaat volgens de persoon aan wie ik het heb voorgelezen, graag reacties: Ik hoop en ik wens Ik doe meer mijn best dan een ander mens Toch lacht de prestatie me niet toe Ik kan dit gevoel haast niet beschrijven Woede, angst, verdriet en wanhoop Is het niet Het voelt aan dat alles een leegte is Jaloezie voor iedereen wie het makkelijk afgaat Zonder zo'n groot verlies Tranen niet in bedwang te houden Geen belofte zonder vastlegging kunnen vertrouwen Ik hoop en ik wens Ik doe meer mijn best dan een ander mens Ik blijf toch falen, geen onbekend probleem Veel mensen accepteren me niet voor wie ik ben De hoop blijft bestaan Ook al is het nu meer wanhoop Woede van oneerlijkheid Een ander met een probleem kan verder Maar ik word tegengehouden Ik ben op mijn hoede voor mijn medemens Ik wil hopen, ik blijf wensen Maar ik word tegengehouden door de mens Het gevoel wordt nu nog moeilijker te beschrijven Een kleine hoop achtergebleven in mijn onzekerheid Angst om te falen Angst om iets te zeggen of doen Veel mooie verhalen, waar ik niets mee kan De angst is al te groot geworden Onzekerheid van alles en nog wat Niet weten wat ik wil Gevoel dat ik wegleid Angst om iets te starten Omdat ik niet weer wil falen en dan weer uithuilen De angst om afgewezen te worden is het grootst Ik ben te aardig voor mijn medemens Ik word vaak gebruikt en weggegooid Ik wil aangeprezen worden De reden dat ik zo onzeker ben Is omdat ik word afgewezen voor wie ik ben Hoe ongelofelijker het ook is dat ik het haal Ik wil geaccepteerd worden voor wie ik ben |
| Naar boven | |