Gedichten check: Tijd om te luisteren
|
startpost
|
|
|---|---|
|
archymon Berichten: 19 |
Tel elke dag, ieder uur tot de seconde Maar toch staat elke dag de tijd even stil Geniet van het verleid Van zeeën van tijd Neem de tijd om te luisteren Naar de natuur, je medemens Natuurlijk ook Naar jezelf, zonder je gevoelens te verduisteren Hoeveel je leert, in deze stilstaande tijd Is zo mooi, dat wel je nooit meer kwijt Of de rug toe keren Tijd lijkt een vreemd begrip We lijken altijd te weinig te hebben Terwijl we allemaal hetzelfde aantal hebben Maar dat kan ieder mens wel stellen Het probleem is Dat we onszelf Deze stilstaande tijd Onszelf niet toe gunnen Terwijl ieder mens Deze tijd nodig heeft Om eens te kunnen luisteren ^--^ graag reacties/opbouwende kritiek |
| reactie 1
|
|
|
ElineH Berichten: 12 |
Ik vind het een mooi gedicht. Alleen de laatste twee frases zijn een beetje vreemd in mijn ogen. Het probleem is Dat we onszelf Deze stilstaande tijd Onszelf niet toe gunnen Hier staat twee keer onszelf en dat maakt het een beetje verwarrend. En het laatste gedeelte vind ik een beetje vreemd (in combinatie met de frase ervoor) omdat er geen rijm inzit. Maar misschien vind ik dit niet meer storend als de frase ervoor veranderd is Voor de rest erg mooi!! |
| reactie 2
|
|
|
archymon Berichten: 19 |
ah, oops zo ziet er nu uit(was niet zo slim om woorden te vergeten XD) Tel elke dag, ieder uur tot de seconde Maar toch staat elke dag de tijd even stil Geniet van het verleid Van zeeën van tijd Neem de tijd om te luisteren Naar de natuur, je medemens Natuurlijk ook Naar jezelf, zonder je gevoelens te verduisteren Hoeveel je leert, in deze stilstaande tijd Is zo mooi, dat wil je nooit meer kwijt Of de rug toe keren, na je het hebt leren kennen Tijd lijkt een vreemd begrip We lijken altijd te weinig te hebben Terwijl we allemaal hetzelfde aantal uren hebben Maar dat kan ieder mens wel stellen Het probleem is Dat we onszelf Deze stilstaande tijd Niet toe gunnen en denken dat het vanzelf aankomt Terwijl ieder mens Deze tijd nodig heeft Om eens te kunnen luisteren naar haar eigen wens En naar haar medemens |
| Naar boven | |