Gedichten check: De verloren lelie
|
startpost
|
|
|---|---|
|
archymon Berichten: 19 |
Hetgeen wat ik mis Is als een lelie die groeit of wat verliest Als het begint te leven, groeit het met alle kracht Na een tijdje is het een lelie in volle pracht Af en toe valt er een blad Langzaam in deze zandloper Naar de bodem Met veel kracht probeert de lelie zich te herstellen Maar helaas Het is al te laat De lelie verliest al haar volgende blad De kou rondom de lelie bevriest haar kracht Het breekt haar langzaam af Hoe erg ze ook probeert, zo snel is ze weer verwelkt Ze wordt klein beetje, bij beetje geplukt Van haar wilskracht Dat in haar hart lag Wat van haar over is Is een steeltje met een kleine lelieknop Die mensen constant proberen te breken p.s. graag comentaar >< |
| reactie 1
|
|
|
ElineH Berichten: 12 |
Het idee van dit gedicht vind ik goed en mooi. Maar ik merk bij mezelf dat ik het vrij irritant lezen is omdat er teveel ritmes door elkaar worden gebruikt. Maar het idee en de boodschap vind ik wel erg mooi. |
| reactie 2
|
|
|
Tyury Berichten: 9 |
Ik sluit me bij eline aan. Het idee en het onderwerp zijn goed. ik probeer meer witregels te gebruiken dat maakt het al makkelijker lezen...... Alsof je een stripboek schetst. Voor ieder beeld pak je een nieuw hokje om in te tekenen. Bijvoorbeeld eerst de lelie in volle bloei beschrijven en vervolgens in een nieuwe alinea de vallende bladeren. nogmaals: dit is hoe ik het doe. probeer het eens. gr Tyury |
| reactie 3
|
|
|
|
| reactie 4
|
|
|
linnyyyy Berichten: 142 |
denk ik ook leest beter |
| reactie 5
|
|
|
ik heb het al verandert, maar ik kan geen berichten aanpassen in forum zo deze manier dan: www.1001gedichten.nl/gedichten/50245/de_verloren_lelie/ |
| Naar boven | |