Gedichten check: Zij hoeft niet te weten.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
ElineH Berichten: 12 |
Voordat ik jullie het gedicht laat lezen, wil ik graag laten weten waarom ik dit heb geschreven. De afgelopen vier maand kon ik maar niet stoppen met aan een meisje denken. Ongeveer een maand geleden heb ik geaccepteerd dat ik verliefd ben op haar. Sinds 2 week weten mijn beste vriendinnen en mijn zus dat ik verliefd ben op een meisje. Sinds gisteren weet zij het ook. Ik had gepland om haar via hyves te vragen of ze wilde afspreken. Dat wilde ze. Ze vroeg om een hint. Die gaf ik. En toen liet ze me weten dat ze daar geen belangstelling in had. Zoiets komt altijd hard aan. Maar vooral via hyves. Dat is waar het grootste gedeelte van mijn gedicht over gaat. Maar ook wil ik een boodschap geven. Want natuurlijk is het moeilijk als je moet accepteren dat je verliefd bent op iemand van dezelfde sekse. En natuurlijk wil je dan gelijk naar conclusies springen. Als je op google gaat zoeken, kan je eigenlijk alleen maar sites vinden over jongeren die weten/denken dat ze homoseksueel zijn. Ikzelf weet niet of ik homoseksueel ben en eigenlijk kan dat me ook niet zoveel schelen. Wat ik tegen iedereen wil zeggen die in dezelfde situatie zit als ik 'Spring niet te snel naar conclusies. Voel wat je voelt. En probeer je geen zorgen te maken over wat anderen zullen denken.' Het betekent niet dat als je één keer verliefd wordt op iemand van dezelfde sekse, dat je dan gelijk homoseksueel of biseksueel bent. Mij irriteert het dat men schijnt te denken dat dit wel het geval is. En trouwens. Wat dan nog als je wel homo- of biseksueel bent? Jij bent wie je bent en als jij jezelf accepteerd, doet de rest er toch niet toe? Laat je niet in een hokje stoppen! En dan nu het gedicht: Hoe kun je in woorden uitdrukken wat je voelt? Hoe moet je het verwoorden, zodat iemand anders begrijpt wat je bedoelt? Welke woorden moet je zeggen en welke juist niet? Dat ik dat niet weet, doet me verdriet. Ik wist niet hoe en wat ik moest zeggen. Probeer zoiets ook maar eens uit te leggen. Probeer maar eens te zeggen tegen een meid Dat je verliefd op haar bent en dat dat je spijt. Dus ja, als je het niet weet dan stuur je een bericht. Speciaal op haar gericht. Een bericht waarin je vraagt om een afspraak. En dan is het meteen raak. Natuurlijk weet ze wat je bedoelt. Waar je met omslachtige zinnen op doelt. Wat je tegen haar wilt vertellen of eigenlijk moet Wat een bepaald gevoel met je doet. En dan reageert ze nogal kort, Zeggend dat het nooit iets wordt. Omdat zij niks voelt voor een vrouw Zij blijft de mannen trouw. Maar echt gezegd hebben wat je wilde, Iets wat je onrust enigszins stilde, Dat heb je nog niet. En dat is wat je zelf ziet. Je had nog willen zeggen dat het er niks toe doet, Als ze je gevoelens niet moet. En als ze niet een keer met je uitwil Maar toch houd je je stil. Je bent bang om haar aan te spreken. Want je weet dat anderen keken. Je houdt je stil en zegt verder niets. En stapt huilend op de fiets. Ze hoeft niet te weten dat zij de eerste is. Dat zij zal verdwijnen in je geschiedenis, Als de eerste meid waar je verliefd op werd En dat voelde echt behoorlijk snert. Ze hoeft niet te weten dat je jezelf niet in een hokje stopt. Dat je niet aan je gelabelde oren ropt. Ze hoeft niet te weten dat je het zelf nog niet weet. Hoe je geaardheid nou eigenlijk heet. Ik zou jullie willen vragen wat jullie mening van dit gedicht is En als je wilt mag je me altijd een bericht sturen. |
| reactie 1
|
|
|
GJPP Berichten: 49 |
Ik moet zeggen dat het fantastisch verwoord is. Het is een pijnlijke en 'verdriet doende' situatie. Maar ik weet zeker dat je er doorheen komt. je verwoordt hier je gevoelens geweldig. Helaas komt het vaak voor dat je dan niet goed wordt begrepen. Waar ik wel zelf in geloof is dat je meer overkomt als je face to face met iemand praat. Ik ben het volkomen eens met je laatste zinnen en het gedicht |
| reactie 2
|
|
|
Tyury Berichten: 9 |
noem het dapper of eerlijk. Ik vind dat het gedicht heel goed weergeeft waar je mee zit. Het beschrijft heel goed je situatie. prachtig geschreven. |
| reactie 3
|
|
|
ElineH Berichten: 12 |
Hmm. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat je dingen over liefde beter face-to-face kunt doen. Eigenlijk is het gewoon slecht dat er zoiets is als hyves, want dan wordt het alleen maar makkelijker om dingen op de eenvoudigste in plaats van beste manier te doen. En bedankt |
| Naar boven | |