Gedichten check: De meeloper
|
startpost
|
|
|---|---|
|
MaartenvKooten Berichten: 3 |
Als iedereen naar links gaat, loop jij er achteraan. Wat als iedereen zich omdraait, dan sta jij vooraan. Door de grond zal je zakken, over je heen laten lopen. Tot jij weer achteraan staat, veilig en verscholen. |
| reactie 1
|
|
|
joelle202 Berichten: 15 |
Wow dies mooi,, echt goed over nagedacht. xx |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Qua inhoud kan ik niet zeggen dat het minder dan waar is, qua vorm heb ik hier en daar wel verbeterpuntjes. Ten eerste hoeft een gedicht niet altijd te rijmen. Het is ook een beetje een verschil of je hoogwaardige poezie schrijft of een eenvoudig gedichtje, maar het hoeft niet te rijmen. Ga dus niet tevergeefs opzoek naar rijmwoorden, dan veroorzaakt alleen maar geforceerde zinnen. Ik vind de tweede regel van de tweede strofe een typisch voorbeeld. Die zin loopt niet lekker. De rest van het gedichtje smoelt wel goed, de eerste strofe beter dan de tweede, maar die zin breekt het echt op. Als je opzoek bent naar eenvoud; gewoon dooroefenen, en je zinnen hardop voorlezen. |
| reactie 3
|
|
|
some1unimportant Berichten: 42 |
Aardig gedichtje, kort maar krachtig Roosje heeft volgens mij wel gelijk over het feit dat de tweede zin van de tweede strofe niet echt lekker loopt, maar volgens mij heeft dat meer met de woordsvolgorde te maken dan met het geforceerde rijmen.. ltrz |
| reactie 4
|
|
|
MaartenvKooten Berichten: 3 |
Bedankt voor jullie reacties. |
| Naar boven | |