Gedichten check: je zou het niet erg vinden
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
wanneer je lippen kaal zijn geplukt en je tenen langzaam uit je sokken groeien, zul je moe zijn van het tellen en de laatste pagina versnipperen. als je haren zich overgeven en voorzichtig naar de straatstenen vluchten, zal de stoep je lichaam verwelkomen als je even niet meer kunt. wanneer je denkt dat het leven zijn melodie is verloren en schril gepiep alles is wat je nog hoort, dan zullen je wimpers je wangen kussen en -misschien zelfs met een glimlach- afscheid nemen. en je zou het niet erg vinden. je zou het niet erg vinden. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
De herhaling op het einde treft, alleen zou ik dan geen punt plaatsen maar een komma dus like en je zou het niet erg vinden, je zou het niet erg vinden. Want ik vind het storend dat je een punt plaats, vervolgens een herhaling maakt en daar niet met een hoofdletter begint. Maar goed mijn smaak qua gedichten schijnt nogal eh, vreemd te zijn dus je moet doen wat je zelf mooi vindt, ik zeg het maar even huhu. De wimpers die de wangen kussen ken ik al, ik vind die hele strofe niets, te cliché, te blehhhhh. Dan nog in de eerste strofe, hoe kun je lippen kaal plukken? Ik zie me dan voor hoe twee geliefden op de bank liggen, en de man in een keer velletjes van de lippen ven de vrouw begint te pulken, ofzo, Dan ehm, vind ik niet echt wat. Het groeien van tenen uit sokken vind ik wel wat hebben. Maar eigenlijk snap ik niet echt wat je nou bedoelt. Wat wil je nou precies zeggen. Met het groeien van tenen uit sokken denk ik dat je het ouder worden bedoelt, het opgroeien, maar in de volgende twee strofes lijkt het meer alsof je het hebt over een of ander probleemkind die probeert te vluchten en dat dat niet wilt lukken. Ik kan je laatste twee zinnen ook niet helemaal plaatsen. Ik vind het een beetje een samenhang zonder samen, als je begrijpt wat ik bedoel. |
| reactie 2
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Bedankt voor je reactie! Nou eigenlijk gaat het over kanker. De persoon in het gedicht weet dat ze zal doodgaan en misschien is het een beetje vreemd omschreven maar in de eerste strofe bedoel ik met 'je lippen kaal plukken' en de 'tenen die uit je sokken groeien', een soort angst/zenuwachtigheid. Ik ga dan namelijk altijd op mijn lip bijten en mijn tenen in de grond boren en ja dan ontstaan er gaten en is het dus alsof ze eruit groeien Vandaar ook de 'laatste pagina (van de kalender zeg maar) versnipperen'. In de tweede strofe bedoel ik dus dat ze haar haren verliest en dat ze steeds zwakker wordt. (wel duidelijk met kanker denk ik) Met het schril gepiep bedoel ik dat enge ding in een ziekenhuis van je hartslagdingesgedoe En uiteindelijk heeft is ze gewoon moe van het vechten en dan maakt het haar niet meer uit als ze doodgaat omdat ze er gewoon geen zin meer in heeft. Is het te ver gezocht? Die punt kan ik inderdaad beter in een komma veranderen! |
| reactie 3
|
|
|
Marcellaa16 Berichten: 101 |
Mooi gedicht hoor meisjeee.. |
| reactie 4
|
|
|
marisje96 Berichten: 32 |
wauw! maar ik ben het weer niet met roosjee eens, ik vind dat die punt daar juist versterkt, maar dan moet er wel een hoofdletter komen te staan...:$ kusx |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ja lullo dat zeg ik toch ook. Of een punt én hoofdletter of géén hoofdletter en een komma. |
| Naar boven | |