Gedichten check: Poeziegedichtjes.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
gekstek Berichten: 2 |
Ik koester jou diep van binnen En wieg je zachtjes heen en weer Jij wilt nooit meer bij me weg Er is geen ommekeer Ik streel jou ziel ten diepste Ik kus je zacht op je mond Je grijpt me stevig vast En zwiert me in het rond Ik kijk diep in je ogen En zie jou liefste lach Die straalt als zonnesterren Zo vrolijk elke dag We horen bij elkaar Een niet te scheiden stel En of dat zo zal blijven Dat weet ik zeker wel… ________________________________________ Pril geluk ten diepste delen Zo volmaakt en schoon als wat Je moet er niet op hopen Het komt vanzelf op je pad De liefde van je leven Die komt vanzelf een keer En is het niet de ware Dan komt er een ander weer ________________________________________ Ik zie een zonnestraaltje Die straalt alleen voor jou Ik kwam je even zeggen Hoeveel ik van je hou Ik wil jou die zon graag geven Dan straal jij weer heel even Jij bent mijn beste vriend Die het allerbeste verdiend ________________________________________ Een haantje en een hennetje Liepen vrolijk in de wei Een bloemetje die bloeit Op een mooie dag in mei Dat zijn zo van die dingen Die mij elke dag plezieren Hang elke dag de slingers op Elke zegen moet je vieren ________________________________________ Spin, spin, wat ben je groot Pas maar op of ik sla je dood Spin, spin, wat lijk je dik Ik zie in je ogen die duistere blik Spin, spin, griezelspin Jij komt echt mijn huis niet in Spin, spin, in je web Scheer je weg of je krijgt een mep ________________________________________ Een mooie aardse engel Die zomaar verscheen Uit de dood herrezen Een ander leven dan voorheen Hij kwam om vrede te brengen Maar dat was een te groot karwei Maar ooit dan zijn wij allen Verenigd tot een vreedzame maatschappij ________________________________________ Vriendschap is iets moois Als je om elkaar geeft Als je er voor elkaar bent Als je voor elkaar leeft Die ene echte vriend Die is er niet heel even Maar staat je altijd bij Voor je hele leven |
| Naar boven | |