Huiskamer: Wat ik niet snap
|
startpost
|
|
|---|---|
|
matthijs208 Berichten: 134 |
Ik plaats weleens liefdesgedichten op deze site. Iets wat ik niet begrijp in mijn eigen leven is dit. Ik ben twee keer echt verliefd geweest in mijn leven en dacht dat er een klik was met die persoon. Ik had het gevoel dat de ander me wel zag zitten, maar ik werkelijkheid was het tegenovergestelde waar. Van de laatste vrouw die ik meer dan leuk vind zegt iedereen om me heen, vergeet haar ze vind je niet leuk. (in een relatie steuken wil ik zeker niet) waar het omgaat is dat ik telkens weer, blijkbaar mis heb. Steeds als ik denk dat er een klik is met iemand, heb ik het mis. Ik vind het verwarrend en steeds te denken dat de ander je ziet zitten, terwijl het tegenovergestelde is. Ik wil niet in illusies geloven maar in de realiteit, blijkbaar begrijp ik niet wanneer er voor een vrouw een klik is. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 13 |
Mijn verstand zegt ze ziet je niet zitten, mijn omgeving zegt het ook, maar mijn gevoel zegt wat anders. |
| reactie 2
|
|
|
DannyR Berichten: 65 |
Één ding weet ik wel, sommige vrouwen kunnen raar doen. (Nadruk op sommige!) |
| reactie 3
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Een gelukje; Ik snap ook niks van liefde ;D. Wie wel? Ik ben 2 keer écht extreem verliefd geweest, maar beide keren merkte ik dat ik meer van hem hield dan hij van mij, maar dat besef je natuurlijk pas achteraf want op dat moment zelf wil je dat niet inzien. En hoewel je het dan wel ziet aankomen dat hij niet voor altijd bij je blijft, ga je er wel echt kapot aan als het dan uiteindelijk voorbij is. Bij mijn laatste relatie was het juist andersom, hij was helemaal gek op mij, en ik vond hem ook wel leuk, maar ik was niet meer zo extreem verliefd. Daarom heb ik het ook uitgemaakt. Ik denk dat ik ook niet meer zo snel verliefd zal worden, draait alleen maar uit op ellende. De tweede keer dat hij het uitmaakte ben ik echt een tijdje depressief geweest, maar toen speelden er ook nog een aantal andere zaken mee. Ik let nu veeeeel meer op de negatieve kanten van een persoon zodat ik niet weer helemaal verblind wordt. Maar goed, als iemand ontdekt hoe de liefde in elkaar zit, laat het me maar weten ;D. |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Het is nu 21.02, en de Docter Love in mij wordt wakker, dus prepare yourself, here I am. Ik denk dat liefde overschat wordt. Ik denk dat het effect van liefde op een mens onderschat wordt. Liefde is raar, maar we kunnen niet zonder. Echt niet. En dan heb ik het niet over platonische relaties, maar over echte liefde. Iedereen hunkert er toch naar, op de een of andere manier? Ja, sommige willen het alleen niet toegeven. Ik heb, een tijd geleden, een erg nare ervaring opgedaan met mijn toenmalige vriend, en destijds mijn relatie verbroken. In de periode die volgde, was ik erg jaloers op elk stelletje die ik zag. Ik wou dat ook, iemand die weer écht van mij hield. Inmiddels sta ik op het punt een nieuwe relatie in te stappen en dat idee maakt me zielsgelukkig. Maargoed, genoeg gelul over mijn eigen shizzle, dat vindt niemand boeiend. René, ik vind het een beetje crú om alleen maar naar iemand zijn slechte kanten te kijken. Verblind worden is naief, daar geef ik je gelijk in, beter wacht je rustig af. Neem je ruimschoots de tijd iemand te leren kennen voordat je zomaar iets met diegene begint. Believe me, niet alle relaties (en jongens) draaien alleen maar uit op ellende, zoals jij noemt. Het is echt iets heel moois Maar nu voor Matthijsjuh. Jongen, ik zeg je één ding: laat je door niemand vertellen dat zij (ik noem haar even Saar, vernoemd naar Saar van tmf want die is stoer, hahahaha. Nee even serieus, dat praat makkelijker) jou niet leuk vindt. Zulke roddels verspreiden zich zo snel! A zegt tegen B; "He, wist je dat Matthijs Saar leuk vindt, maar Saar Matthijs niet?" B zegt tegen C; "Saar wilt niets van Matthijs weten!" C zegt tegen D; "Heb je het al gehoord? Matthijs wou batsen met Saar, maar Saar wou niet!!!!!" je weet wel hoe het gaat. Jochie, ga voor dat meisje, laat je door niemand weerhouden. En als ze jou niet leuk vindt, kan ze dat zeker wel zelf vertellen. |
| reactie 5
|
|
|
Bedankt voor de reacties, Maar Roosjee, Jochie? Ik ben een volwassen man. Om op de situatie terug te komen, bij de laatste vrouw die ik meer dan leuk vind. De situatie ligt een stuk ingewikkelder, ze heeft zelf een keer gezegd dat ze me onaantrekkelijk vond. Als ik haar een keer tegen kom, ze is niet aanspreekbaar voor mij. Het punt wat ik meer bedoeld is, de vrouwen waar ik verliefd op was en ik bedoel ook vrouwen die ik gewoon leuk vond en dacht dat er een klik was, ze blijken altijd onbereikbaar. Vrouwen stellen zich onbereikbaar naar me op, heb een beetje het idee dat ze op een voetstuk zitten. Ik denk dat een relatie in dit leven er niet in gaat zitten, ik denk dat het niet haalbaar is. Ik ben heus niet iemand die maar een vrouw wil om een relatie te hebben, ik moet haar ook echt meer dan leuk vinden. Ik wil ook niet naar een prostitue, ik zou niet eens kunnen betaald sex hebben. Wat ik wel bijna gedaan had, nog niet zo lang geleden. Ik was ergens naar binnen gegaan waar ze erotische massages gaven, uiteraard betalen. Ook dat ging me veel te ver, ik was zo weer naar buiten gegaan (er was niks gebeurd) . Ik had meteen een enorm schuldgevoel, over liefde op de verkeerde plaats zoeken gesproken. Haalbare dingen in mijn leven zijn de levende relatie met Jezus (je begrijpt denk ik wel dat met een vrouw een relatie anders is, dan bedoel ik bv zoenen etc) God is nederig en stelt zich niet onbereikbaar op. Moet je voorstellen de schepper van alles die dit zegt ((matteus11vers11 Voorwaar, Ik zeg u, onder hen, die uit vrouwen geboren zijn, is er niemand opgestaan, groter dan Johannes de Doper, maar de kleinste in het Koninkrijk der hemelen is groter dan hij.)) Alleen daarom alleen al hou ik van Jezus, God die de kleinste groter noemt dat Johannes de doper. Daarin zie ik echte liefde, dat is wat anders als een vrouw die een man met een ferrari wilt. |
| reactie 6
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
na het lezen van deze berichten, heb ik een citaat gevonden in een klein boekje. Liefde is maar een klein woord; mensen maken het groots. of deze 'Wat is uw mening over liefde?' 'Liefde? Ik bedrijf het geregeld, maar ik praat er nooit over.' Dit is niet kwetsend bedoeld, ik wil het gewoon delen, want................. Liefde is een deel van jezelf met anderen delen. |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 15 |
Matthijs, Zou er iemand zijn die jou echt uit kan leggen wat liefde nu eigenlijk is? Ik ben bang van niet. Daarom wordt er zo veel over geschreven, ook deze site staat er immers vol mee Weet je Matthijs, jij en ik zitten in het zelfde schuitje. Precies het zelfde, ook ik ben meer dan volwassen, Maar in de liefde, ben ik vaak nog erg jong. Wat liefde met ons doet is door mij ook niet uit te leggen aan jou. Omdat elke relatie anders is, is de uitwerking op jou ook anders. Maar neem nu niet de overtuiging aan dat het er niet meer inzit voor je, de overtuiging die in ons leeft stralen wij uit en anderen pikken dat onbewust toch op. Vertel jezelf hoe goed je bent, vertel je zelf wat jij nog kan betekenen voor een vrouw, leef uit deze overtuigingen en gedraag je er naar. Overtuig je van het feit dat de vrouwen je graag zien en naar je kijken, je zult eens zien hoeveel zelfvertrouwen je daar mee kweekt. dat zelfvertrouwen zul je uitstralen en opgepikt worden door anderen. Echt het werkt. Dat wat je hebt gehad heb je van genoten, leef daar op verder en vergeet de minder leuke kanten vanuit die relatie. Doorgaan in volle overtuigin vent, moet ik ook. Het is niet anders. Groetjes van Adrie |
| reactie 8
|
|
|
Hallo avsandwijk, citeer " Zou er iemand zijn die jou echt uit kan leggen wat liefde nu eigenlijk is?" Antwoord is ja, Jezus is de volmaakte liefde, hij zei het niet alleen maar liet het ook zien. Dat wil ik niet als standaard nemen, dan faalt de hele mensheid en ik ook. (1korintiers13vers4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan) citeer " Vertel jezelf hoe goed je bent, " Als ik dat zou doen moet ik opletten dat ik niet in een Farizeeer belandt. Het is puur genade dat ik gered ben en de prijs voor de zonden was erg hoog. Het koste God zijn eigen zoon Jezus, voor mijn zonden. |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 15 |
idd, wat hierboven staat is juist. Het zijn de eigenschappen van liefde.... maar waar het bij Matthijs om gaat is hoe BELEEFT men de liefde en vooral hoe gaat de ander om met zijn liefde. |
| reactie 10
|
|
|
avsandwijk. Ik wil onderscheid maken tussen naastenliefde en een liefde in een relatie met een vrouw. (1johannes4vers20 Indien iemand zegt: Ik heb God lief, doch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar; want wie zijn broeder, die hij gezien heeft, niet liefheeft, kan (ook) God, die hij niet gezien heeft, niet liefhebben.) Als ik mijn zuster zou haten, zit ik in het duisternis en kan ik God ook niet liefhebben. (andersom geldt dat ook) Dat is niet het geval dat ik vrouwen haat, ik keur hun gedrag wel af. Waar ik in het hele stuk op doelde is het gedeelte van een relatie met een vrouw. Misschien wil ik het niet eens meer, ongeveer de afgelopen 2 jaar ben ik keer op keer door vrouwen gekwetst. (dat gaat niet over een vrouw maar een heleboel) Als je je open stelt ze doen je toch alleen maar pijn. Een wijze les uit de bijbel spreuken ((31vers3 Geef uw kracht niet aan de vrouwen, noch uw omgang aan haar die koningen verderven. )) |
| reactie 11
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Ik weet niet waar ik moet beginnen, dus sorry als ik alles een beetje warrig vertel. "Waar ik in het hele stuk op doelde is het gedeelte van een relatie met een vrouw. Misschien wil ik het niet eens meer, ongeveer de afgelopen 2 jaar ben ik keer op keer door vrouwen gekwetst." Dus u bent ongeveer 2 jaren door vrouwen gekwetst en u geeft nu al op? Geen gedachte als "Gij zoekt en gij zult vinden"? Ik ben door zowel door meisjes als jongens verscheidene jaren van mijn leven schooldag in schooldag uit gekwetst (om preciezer te zijn ongeveer 8 jaar). Heb ik daarmee opgegeven een normaal leven te kunnen leiden en vrienden te kunnen maken? Nee is het antwoord. "Als je je open stelt ze doen je toch alleen maar pijn" Wilt u daarmee echt zeggen dat dat bij alle vrouwen zo is (dat noem ik in 1 woord 'onzin')? En wilt u daarmee zeggen dat mannen vrouwen nooit kwetsen? Ik ken genoeg jongens die van het ene meisje naar het andere meisje gaan en hart na hart breken... En dan nog iets."Een wijze les uit de bijbel spreuken ((31vers3 Geef uw kracht niet aan de vrouwen, noch uw omgang aan haar die koningen verderven. )) " Dit staat dus in het Oude Testament... Wat zou Jezus hebben gezegd, denkt u? Ik weet het niet, maar ik betwijfel of Hij ook zo negatief zou zijn over alle vrouwen. Ik zou het in ieder geval nog niet opgeven. Zoals mijn vader ooit eens zei:“Op ieder potje past een dekselâ€. U vindt heus wel iemand, zolang u blijft proberen. Groeten |
| reactie 12
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
@Roosje; ja klopt, het is ook heel cru, maar ik heb er echt even geen zin meer in. Ik heb iedere keer wel gedacht dat ik diegene goed genoeg kende om te weten dat hij het serieus nam, maar hij bewees iedere keer weer het tegendeel (;. En ik geloof ook heus wel dat er jongens zijn die wel echt gevoel hebben, maar dat wacht ik dan nog maar even af. |
| Naar boven | |