Gedichten check: Zonder hem
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Zoals je tegen zijn hartslag in slaap viel en hij je krullen om zijn vinger krulde zodat hij de rest van de nacht naar aardbeien zou ruiken. Zoals hij wakker werd omdat jij de zon door de kamer weerkaatste, zoals jij zijn zon was. Zoals je nachten wakker ligt vanwege de dode stilte en je haar sierlijk om je kussen ligt maar hij je krullen meenam. Zoals je stiekem wenst nooit meer wakker te worden omdat de zon je kamer niet meer in durft, zonder hem. Zoals je alle herinneringen aan hem moet vergeten, maar je alle leugens zult koesteren. Zoals je zeker denkt te weten dat hij dan gelukkig wordt met haar, zoals jij gelukkig zult worden zonder hem. (ik twijfel nog over de laatste strofe.. meningen zijn welkom!) |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik vind de drie eerste regels van de laatste strofe juist het sterkste van het hele gedicht. Zoals je alle herinneringen aan hem moet vergeten, maar je alle leugens zult koesteren. Toch loopt het niet helemáál fijn. Je móet herinneringen vergeten, is het dan niet zo dat je leugens WILT koesteren? Zullen vind ik een beetje raar staan. Weer een gedicht met potentie. Tegen iemand zijn hartslag in slaap vallen, vind ik mooi gevonden. Ik mis meer van dat soort metaforen, ze zijn fijn om te lezen. Ik vind de zon en de krullen wat te herhalend, het voegt niets toe. Kusje |
| reactie 2
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ik vind het echt grappig hoe jij altijd eruit weet te halen met welk gedeelte ik begin. Het is bijna eng. Ik ga er aan werken =D. Tataaaaaaaa |
| Naar boven | |