Gedichten check: Stille gedachte
|
startpost
|
|
|---|---|
|
GJPP Berichten: 49 |
Ik hoor van alles op de radio, Terwijl ik nadenk over niet hoorbare dingen. Ik weet niet of het zal gaan zoals ik wil. Het leven is wat ik bedoel. Ik weet niet of ik mijn dromen kan waarmaken. En terwijl ik door de kamer loop, Bedenk ik mij een gedicht dat terugslaat op, Deze gedachte, luisterend naar de radio. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Een gedicht met potentie, maar die (vind ik) te snel en onzorgvuldig is geschreven. "Ik hoor vanalles op de radio, terwijl ik niet nadenk over niet hoorbare dingen."' Zou een geweldige woordspeling kunnen zijn, het horen van de radio en het niet willen nadenken over hoorbare dingen. Nu heb je het alleen ruk geforumuleerd, bovendien klinkt twee keer 'niet' in een zin gewoon niet zo goed. "Het leven is wat ik bedoel", vind ik ook goed. Het is alleen een zin die een statement moet maken, en die niet tot zijn recht komt omdat je helemaal niets opbouwt. De tweede strofe stelt niet zo heel veel voor. Het is te herhalend in vergelijking met de eerste strofe, het voegt niets toe, is saai. Ik zou die schrappen als ik jou was, de eerste strofe herschrijven, je onderwerp verduidelijken met mooie woordspelingen (want dat kun jij, echt) en dan een nieuwe tweede strofe schrijven met een understatement op het laatst. Maarja, dat is maar mijn mening. |
| Naar boven | |