1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Het kleine meisje met haar zus.

1
datum 14-07-10 20:12
startpost
Joos11
En daar zat ze het kleine meisje met haar zus. Samen in een hoekje huilend, bang. En daar kwamen de woorden snikkend uit haar zus haar mond. "Stil maar, het komt wel goed. Morgen is alles voorbij." Huilend omdat ze wist dat dit niet zo was. 

En daar zaten ze dan het kleine meisje met haar zus, huilend in een hoekje. Bang voor de woorden die beneden werden geschreeuwd, gehuild en gescholden. En daar waren ze weer.
De snikkende woorden die haar zusje moesten troosten. " Stil maar, morgen is dit wel afgelopen." maar ze wist net als gister dat dit niet waar was.
Het kleine meisje met haar zus

En weer zaten ze daar huilend in een hoekje, het kleine meisje met haar zus. En samen hoorde ze de laatste boze woorden en het dichtslaan van de deur.  Ze hoorde hoe mama boven kwam, met rode ogen stond ze bij de deur kijkend naar haar kinderen, bang en huilend in een hoekje. En nu kwamen de woorden die haar kinderen moesten troosten "stil maar, morgen is alles weer zo als het was, en dan is papa weer terug." maar ergends wist ze dat ze niet de waarheid sprak. 

En weer zaten ze daar in een hoekje, het kleine meisje met haar zus. Ze waren bang omdat ze niet wisten wat er ging gebeuren. Het enige dat ze wisten was dat papa en mama nooit meer bij elkaar zouden zijn. 
datum 18-07-10 14:33
reactie 1
Verwijderde gebruiker
De zin; "Het kleine meisje met haar zus' vind ik te herhalend. Daardoor verliest het zijn waarde. Verder vind ik dit verhaaltje niet ver genoeg uitgewerkt. En te beschrijvend. Het is nog niet af. Ga het afschrijven, en post het dan weer. Dan kan ik tenminste nuttig commentaar geven.
Naar boven

1

Reageren op: Het kleine meisje met haar zus.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.