Korte verhalen check: horrorverhaal
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Voor mensen die ff willen griezelen. Geschreven in de brugklas, met inspiratie uit een of ander boek (weet niet meer welke). Mening? ‘Oké’, zei onze lerares Nederlands,‘Aan jou het woord. Veel succes met je presentatie.’ Lianne stond vooraan in de klas en begon haar presantatie, die ging over slangen. Ik vond de presentatie inhoudelijk wel goed, maar helaas keek Lianne telkens weer op haar blaadje. Ze stond er ook een beetje houterig bij en het leek wel alsof ze vanochtend pas de presentatie had gemaakt. Het gezicht van mevrouw Lombard vertrok en ik wist dat Lianne aan het eind van haar presentatie uitgefoeterd zou worden. Lianne merkte het ook, waardoor ze nu ook nog eens begon te stotteren. Arme Lianne! Uiteindelijk was ze bij het slot van haar presentatie aanbeland. ‘En nu wil ik jullie een échte slang laten zien’, zei ze. Ik bemerkte een rare ondertoon in haar stem. Ook stotterde ze niet meer. En ik zag hoe Lianne een doosje uit haar tas, die naast haar stond, haalde. Er zaten een paar gaten in de doos. Ik begon me af tevragen of Lianne een levende slang had meegenomen, in plaats van een opgezette. Het zou toch niet... Lianne zette de doos op tafel en opende die. Met uitpuilende ogen keek ik toe hoe Lianne een levende, levensgevaarlijke adder uit de doos haalde. Maar het meest verbaasde was ik nog wel over Lianne zelf. Ze leek wel totaal in trance te zijn! Met een vreemde blik in haar ogen liet ze de slang op haar arm kruipen. Opgewikkeld om Liannes arm ontblootte de slang zijn (of haar) tanden, klaar om in Liannes keel te bijten... Een meisje, ergens achter in de klas, slaakte een gilletje. Lianne schrok en het leek wel alsof ze nu pas doorhad dat ze de slang op haar arm had laten kruipen. Ik zag de angst in haar ogen en ik wist dat dit haar einde zou zijn. Mevrouw Lombard was ondertussen stilletje opgestaan uit haar stoel en wilde de slang van Lianne afslaan. Maar de slang had haar al zien aankomen en beet razendsnel in de arm van onze docente. Mevrouw Lombard viel stuiptrekkend op de grond. Dit was het teken voor de klas, die tot dan toe ademloos had toegekeken, om in paniek uit te breken. Als één man rende de klas naar de deur van het lokaal en rukte aan de deurklink, maar... de deur bleef dicht... Ik snakte naar adem terwijl ik toekeek hoe de slang zich weer naar Lianne omkeerde. Lianne schudde de slang van haar armen rende gillend en blind van angst weg van de slang. Ze zag helemaal niet waar ze naartoe ging. Ik zag het wèl: ze rende recht op het raam af. ‘Kijk uit!’, gilde ik, maar ze hoorde me niet. Lianne rende tegen het raam op, dat brak, en ze viel gillend naar beneden, van twee verdiepingen hoog. Door het gegil en gekrijs van de klas kon ik niet horen hoe Lianne op de grond terecht was gekomen, maar ik wist dat ze een doodsmak had gemaakt. Ondertussen was de slang onze kant aan het opkruipen. Hij, of zij, glibberde tussen de tafels door. Toen de slang nog maar een meter of anderhalf bij ons vandaan was, rende de klas gillend uit elkaar, iedereen een andere kant op. We wisten allemaal dat het zinloos was om te proberen de deur te openen, want die ging toch niet. Terwijl de kinderen alle kanten op renden, stond ik ademloos toe te kijken. De ene na de andere werd gebeten. Eén voor één vielen alle kinderen stuiptrekkend op de grond. Waarom ik niet ook rende, wist ik niet. Misschien wist ik gewoon dat het zinloos was, dat dit toch het einde was. En langzaam werd alles wazig voor mijn ogen en stierf het gegil weg. Het laatste wat ik zag, waren de vlijmscherpe tanden van de slang, vlak voor mijn gezicht. Daarna werd alles zwart en voelde ik alleen nog maar pijn... |
| reactie 1
|
|
|
SinasSarah Berichten: 7 |
:O! Hartstikke mooi! Echt knap gemaakt |
| reactie 2
|
|
|
merel12 Berichten: 45 |
cool . is er ook nog een vervolg op? merel |