Gedichten check: De boterbloemenweide
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar het over gaat! Het is als het kussen van de grassprietjes in de boterbloemenweide. Ze zijn zo klein en teer, maar het geeft zo'n kriebelend gevoel als je erin valt. Dan dansen de groene lichaampjes tegen je kuiten en kruipt de wind stiekem onder je gele lentejurkje. -woeps - Het is als het ontleden van boterbloemen bij benauwd weer en een donkere hemel als het gras slaapt en de wind over je benen droomt. - hoor je me al donderen? – Het ruikt zo onschuldig als de lente maar uiteindelijk zijn de boterbloemen op en blijft er alleen gras en modder over. -modder en gras- Het is als de modder in zijn gezicht smeren en de bloemetjes kapot trappen. Het is als het kussen van de grassprietjes en er vooral niet in vallen. Nee, dat zeker niet. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Zo Rene! Je begint echt fantastisch, ik was helemaal lyrisch na de eerste twee strofes. Ik echt zo'n "WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW" gevoel, you know what I mean. Die 'woeps' is ook zo'n heerlijk element, het komt heel klein en onschuldig maar heeft een grote toegevoegde waarde. De strofe daarna vond ik iets minder, een beetje teveel herhaling (ik had gehoopt op nieuwe samengestelde woorden red. Boterbloemweide, gele lentejurkje, groene lichaampjes.) Hoor je me al donderen is weer zo'n heerlijke woordspeling en dat maakte de derde strofe al weer helemaal goed dus ik was nog steeds helemaal vrolijk en blij en lalalala 'Rene wat fantastisch'. Tot de volgende strofe. Die is cliché. Ik snap waar je naartoe wilt, maar dit heb je niet netjes afgewerkt. Je valt in herhaling en je gebruikt constant dezelfde termen in je slot, en dat is zooooooo jammer want het begin is zooooooooo mooi. Je eindigt met 'gras en modder' en dan weer 'modder en gras', maar dat vind ik helemaal niet mooi! HERSCHRIJVEN! Een nieuwe slot! Alsjeblieft, want je begin is legendarisch, maar met dit einde is dit een gedicht voor de prullebak. |
| reactie 2
|
|
|
xxThessaxx Berichten: 24 |
gelukkig vind ik je gedicht mooier dan mooi! en roosje, ik waardeer je mening... maar die kan ook ietsje minder denk ik . renee heeft vast heel erg dr best gedaan op dit gedicht, en dan zeg jij: voor de prullebak. beetje hard, vind je ok niet? mooi hoor reneee! xx |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Rene plaatst haar gedicht in de gedichtencheck en vraagt daarmee in mijn ogen naar ongezouten meningen, dus ik zeg altijd heel eerlijk wat ik er van vind, óók als ik het niet geweldig of fantastisch vind, en ik heb Rene meerdere malen gezegd dat ze moet aangeven als ze mijn kritieken niet wilt, dan zal ik die ook niet meer geven. Tot nog toe heb ik geen enkele reactie gekregen waarin zij zei dat ze die niet kon waarderen, dus ik snap niet waar jij je mee bemoeid. Iedereen doet zijn best op een gedicht, maar daarom zijn ze niet allemaal mooi of in sommige gevallen zelfs slecht. Erg slecht. Nou, als ik dat vind zeg ik dat. En als je dat niet wilt horen, moet jij je gedicht maar niet publiceren op het internet. Point being? |
| reactie 4
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Allebei heel erg bedankt voor jullie reactie! Maar @ xxThessaxx; Ik waardeer Roos' mening inderdaad heel erg. Zij is eigenlijk de enige op deze site die me tips geeft en echt per regel aan kan geven wat ze wel en niet mooi vindt. Ikzelf vind haar gedichten altijd erg mooi en ik heb ook wel het idee dat ze er verstand heeft! Dus ik vind het niet erg dat ze zulke dingen zegt hoor @Roos; Zoals ik al zei, bedankt voor je reactie en ik zal nog eens naar het einde kijken! Maar de komende week even niet, want ik heb proefwerkweek en ik zou nu eigenlijk ook moeten leren. Maar ik dacht laat ik eerst maar hier een reactie plaatsen voordat er hier een ruzie ontstaat haha Liefs |
| Naar boven | |