Gedichten check: De Waarheid
|
startpost
|
|
|---|---|
|
flierefluiter Berichten: 76 |
Als de wereld niet bestond En wij zouden stiekem leven Zou niemand ons opmerken Zouden we dan nooit meer liegen? Nooit meer Bedriegen? Perfectie is nooit na te streven Waarom zouden we als we met z'n tweeen zijn? De bomen zouden ons gefluister toch niet verstaan Zo geweldig ben ik niet En dat zul jij ook nooit zijn Het verleden is toch te donker om naar terug te kijken Zet woorden om in daden En misschien zal de wereld weer opbloeien In een paradijs voor ons twee alleen Vecht voor wat je wilt Je kan toch alleen maar vooruit Het is nooit te laat heb ik geleerd Misschien kan ik dan eindelijk De puurheid in de mens zien Zoals ik het hun probeer te laten zien in mij Liefde is iets moois Maar alleen als het samengaat Met oprechtheid We blijven langer leven dan we willen We maken helse dingen mee Nooit voor gekozen, maar wel verdient Leer van dit Wat moet je anders? De bomen zouden ons geschreeuw toch niet verstaan ---------------------------------------------------------------------- Een gedicht in het Nederlands, dat doe ik nooit. Ik vind hem ook niet zo mooi geworden.. Iemand tips? |
| reactie 1
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Ik vind de gedachte die ik voel in het gedicht heel mooi! |
| reactie 2
|
|
|
razac666 Berichten: 2 |
Dat lange leven zou ik maar al te graag met jou willen delen ! |
| reactie 3
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Wauw mooi gedicht hoor! Ik vind je herhaling van "De bomen zouden ons ... toch niet verstaan" erg mooi, zo sluit je het gedicht mooi af. Goed gedaan! |
| reactie 4
|
|
|
flierefluiter Berichten: 76 |
fromtheheart: Dankjewel reneeeetje-1995: Dankje, dat zinnetje vind ik ook het leukste van mijn gedicht |
| Naar boven | |