Gedichten check: iemand suggesties voor een titel?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
marisje96 Berichten: 32 |
Mensen worden bestuurd zoals, marionetten in een poppenkast. Terwijl de wind hun touwtjes laat vieren, en de zon ze geleefd en verweerd maakt. Denken we zelf te weten, hoe het zit. Maar wij spelen net zo goed, met de touwtjes van andere. En laten ze doen, wat wij nooit zouden durven. Maar de sneeuwbuien maken ons zicht, slecht zodat we de macht, kwijtraken en panisch worden. We steken de rest aan, en laten ze aan hun lot over. Terwijl ze nu diep onder de sneeuw, de zon en wind nodig hebben. Maar wij laten ze in de steek, en halen ze in het voorjaar op, ons verbazend. Over hoe kouwelijk de persoon, geworden is. hé het zou fijn zijn als jullie een reactie geven. en heel graag een titel. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 125 |
mooi gedichtje, maar waar het precies op slaat.. wat de clue precies is snap ik niet eigenlijk :$:$ ik weet ook eigenlijk geen titel, sorry.. xxLinda |
| reactie 2
|
|
|
mavare Berichten: 27 |
"alweer" kan een titel zijn. Het houdt de herhaling in van het feit dat mensen zich laten controleren en ook de vermelding naar de seizoenen en wind in je gedicht (weer) gr |
| reactie 3
|
|
|
marisje96 Berichten: 32 |
oke, ja dat klopt. ik vind het een goede titel. wat jij zegt Linda, is heel goed mogelijk. een paar mensen die het gelezen hadden moesten er eerst over nadenken voor ze wisten wat het betekende. het is eigenlijk, dat de mensen die jij het hardst nodig hebt op probleem momenten je laten vallen, en zij komen pas weer als ze je nodig hebben en dat willen ze je blijven besturen. het is ook een verwijzing naar de mensen die altijd zeggen dit is een grote poppenkast show, want het is best persoonlijk :$. xx |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 125 |
Nu je het zo zegt, vind ik het gedichtje al veel mooier xxLinda |
| Naar boven | |