1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Liefde voor een nacht

1
datum 01-06-10 18:38
startpost
Verwijderde gebruiker
Volgens mij ook al eerder geplaatst, maarja, ik moet actiever worden hier, en het schort op het moment aan inspiratie

--

Wanneer het licht mijn wang streelt en ik verbijsterend
luister naar de zoemende veren in een
uitgeademde wolk, zo licht dat het verdwaald, ben ik verschrikt
hoe snel het gaat. Mijn woorden vliegen als dagen voorbij, ik wil

laat maar. Ik ben terug bij af.
Dit is meer liefde dan mij lief is.

Ik houd van jouw onschuld, en jij van de mijne
Dick Bruna heeft gelogen, we hebben de bloesem wel zien bloeien
maar de zoete geur nog nooit geroken.
Ik kus je honderduizend madeliefjes toe.

Stil maar,
je bent de liefste

deze nacht.
datum 01-06-10 19:06
reactie 1
reneeeetje-1995
Deze heb ik wel al eerder gelezen en ik vraag me af hoe jij op van die geniale dingen komt waardoor ik bijna ga geloven dat licht echt in staat is je wangen te strelen.

Ik begrijp alleen dat gedeelte over de zoemende veren in een uitgeademde wolk niet, maar dat ligt aan mij want ik ben niet zo goed in logisch nadenken.

En dat gedeelte

'ik wil

laat maar. Ik ben terug bij af.
Dat is meer liefde dan mij lief is'

vind ik ook al zo leuk hoe je zo'n zin kan afbreken. Als ik dat doe dan klinkt het zo van de hak op de tak vind ik .

'Ik kus je honderduizend madeliefjes toe' vind ik ronduit wauw. Ik weet niet waarom, maar ik vind die zin zó mooi. En je einde is ook mooi, of course.

En nu heb ik bijna over iedere regel apart gezegd hoe mooi ik het vind dus ik ga hier maar eens mijn nuttige (ahum ahum) reactie beeindigen en knutselen aan mijn 'Sigaret'gedicht terwijl ik eigenlijk bezig zou moeten zijn met formules uit mijn hoofd te leren.

Liefss.
datum 10-06-10 11:42
reactie 2
Verwijderde gebruiker
wow echt een prachtig gedichtje!! je verwoord het allemaal zo prachtig! echt heel erg mooi.. en ik heb dat idd ook, ik kan ook geen zin afbreken zoals jij dat doet.. klinkt bij mij ook erg van de hak op de tak.. knap gedaan!

xx Linda
datum 15-06-10 21:50
reactie 3
fromtheheart
Wauw roosjee, prachtig! Mooie woordkeus!
Naar boven

1

Reageren op: Liefde voor een nacht

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.