Gedichten check: Ik hou van jou
|
startpost
|
|
|---|---|
|
matthijs208 Berichten: 134 |
ik hou van jou al een hele lange tijd voor jou besta ik niet mijn liefde is een feit spijt van al het klagen je hebt me vergeven ik bid nog steeds voor genezing dat je door Gods liefde kan leven zo geweldig was ik niet ik verdien geen vrouw verandering was nodig in mij in daden naar liefde voor jou dingen over het geloof heb ik verteld omdat ik om je geef je zult het wel niet begrijpen dat was wat me dreef (het verleden kan ik niet meer veranderen, maar de persoon en ook God heeft me vergeven, maar nadat ik vergeven moet er ook verandering in mijn gedrag komen en ik geloof dat ik het nu anders zou hebben gedaan) |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 13 |
Ik wilde nog iets positiefs hier neerzetten, wat ook te maken heeft met het gedicht wie wil mij nou. Toen ik 3 weken in italie aan een missie deed deelnemen, was daar een vrouw die kwa uiterlijk en ook gedrag heel erg deed denken, aan de vrouw waar ik al meer als een jaar van hou. Ze was ongeveer 10 jaar ouder en was getrouwd en heeft twee kinderen. Ze zag denk ik wel dat ik wat onzeker was en met haar spontaniteit probeerde ze me bij dingen te betrekken, weleens een knipoog geven. Op het laatst toen we afscheid hadden, was ze de eerste vrouw die me afscheidskussen gaf en de enigste die alleen met me op de foto wilde. Ze sloeg haar arm om me heen en gaf me een knuffel en haar man maakte een foto. Dat is voor mij een echte vrouw, inplaats van mijn onzekerheid tegen me te gebruiken neemt ze zelf het initiatief. Daarmee liet ze voor mij zien, dat ze het fijn vond dat ik er was. |
| reactie 2
|
|
|
Misschien had ik het niet moeten schrijven. |
| reactie 3
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Hoi Matthijs, ikzelf vind dit gedicht wat minder dan je andere gedicht, maar dit kan ook komen omdat ik 'm niet helemaal begrijp, maar dat zal wel aan mij liggen. Waarom had je het misschien maar niet moeten schrijven? |
| reactie 4
|
|
|
Hallo Reneeetje, dat komt denk ik omdat je niet weet wat er precies is gebeurd. Ik heb hem ook zo aan iemand laten lezen en die vond het mooi en eerlijk. Dat misschien heeft denk ik te maken, met een situatie waarin ik denk ik haar heb gezien (kan ook iemand anders zijn) dan begriip ik niet dat iemand zo doet en dat geeft me veel verdriet. |
| reactie 5
|
|
|
Reneeetje, heeft met vannacht te maken, ik had de laatste trein gemist in een stad (noem geen naam) en heb een hele tijd voor het station gewacht en ook op het station een tijdje op de trein. |
| reactie 6
|
|
|
Iloveyoux Berichten: 16 |
Ik ben het wel met Reneeetje eens, je vorige gedicht is beter dan deze. Ik zeg niet dat deze slecht is; maar het is moeilijk om je als lezer in te leven op dit gedicht. |
| reactie 7
|
|
|
Bedankt voor de reactie iloveyoux |
| reactie 8
|
|
|
Misschien dat je het een beetje kunt uitleggen, zodat het voor ons ook wat duidelijker is? (: |
| reactie 9
|
|
|
Hallo Reneeetje, ik zal het proberen uit te leggen, ze heeft een tijd stage gelopen en door kruiste onze paden elkaar. Na ongeveer 2,3 maanden was/ben ik verliefd op haar geworden en het verkeerde wat ik in die tijd heb gedaan is, dat ik de hele tijd naar anderen over haar heb geklaagd. Toen me duidelijk werd wat haar dwars zat (had het niet in de gaten) had ik echt spijt en heb ik aan haar om vergeving gevraagd en een nieuwe start. Ze heeft me toen vergeven en een nieuwe start. Vandaar dat ik terecht zei, ik verdien geen vrouw en zo geweldig ben ik niet. Ik heb toen ook aan God om vergeving gevraagd, maar hij wil natuurlijk ook dat ik daarin verander. Zelf heb ik toen ook een moeilijke tijd gehad, wat zij denk ik niet wist, is dat ik door anderen de hele tijd werd vernederd en mijn gevoelens vertrapt. Nu is er al een hele tijd een andere stagaire, waar ik niet verliefd op ben maar wel de leukste vind en over haar klaag ik niet de hele tijd. Als er dan iets is, vraag ik het gewoon aan haar en meestal is het dan een misverstand. Ik heb genezing nodig, maar ik denk ook dat zij genezing nodig heeft voor wat ik haar heb aangedaan. Ik bid uit liefde voor haar dan ook tot God dat ze de kracht krijgt om te genezen en te vergeven. |
| reactie 10
|
|
|
vervolg... Ik wil me hier niet beter voordoen dat wat ik ben, wat ik geleerd ben is denk ik hoe meer afhankelijk ik ben van God en ook van zijn genade. www.youtube.com/watch?v=TqNzi0L-lJk&feature=related |
| reactie 11
|
|
|
Reneeetje en Iloveyoux, Is het door de uitleg die ik heb gegeven duidelijk geworden? |
| reactie 12
|
|
|
Ja bedankt voor de uitleg (: liefs. |
| reactie 13
|
|
|
Graag gedaan |