Gedichten check: Lieg de waarheid.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
In de bloei lééfde zij (ook anders). Daar waar haar beenderen schreeuwen bij elke april-doet-wat-hij-zelf-wil- windvlaag om een beetje warmte die haar omhulsel toch niet biedt. Hij weigert en zwijgt de stilte de nacht in op klaarlichte dag. Voor wat ze winnen wil moet ze alles eerst verliezen, dus verrassend was het niet. De krassen op haar geweten zijn on- terecht. Duizend en nog wat nachten lang heeft haar borst heeft zich weten te ontvouwen tot twee ware scheepshelften. Ze varen weg onder de hemel breed van vliegtuigstrepen. Ze kan niet langer (ver)dragen wat nieuw is tot het tegendeel is bewezen. Lichaamseigen valt bij haar niet op zijn plek zolang zij haar plaats niet kent. Haar maag draait zich 180 graden en... elk toiletbezoek is ze een rib rijker. Gisteren waren het er 43 en vandaag nog eentje minder. Ze kan heus wel op tijd stoppen- denkt ze. ---- En hier geldt hetzelfde. |
| reactie 1
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Deze had je al 'ns ingestuurd hè? Hier begreep ik eerst ook niets van, maar nu ik weet waar het over gaat, vind ik 't echt super! Vraag me echt af hoe je op zoiets komt. Je hebt alleen nog steeds die dubbele 'heeft' in de 3e strofe niet verbeterd geloof ik. |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Oh kan wel dat ik hem al eens heb gestuurd, ik keek mijn gedichten na van 'hmm wat zou ik nog eens op het forum kunnen zetten? Oh ja, deze' dus zo. Hoe ik op een onderwerp als deze kom? Ik schrijf graag over moeilijke onderwerpen. Als je hem begrijpt kun je vast wel uitleggen waar hij over gaat! En ja, er staat dubbel heeft. Jeetje, ik ben slecht. En dubbel posten en dan nog fout ook. |
| reactie 3
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ja, kijk maar op de 2e pagina, reactie van Wendy dat het over anorexia gaat, en toen had ik zoiets van 'oja!' toen begreep ik ook bv deze zin; Duizend en nog wat nachten lang heeft haar borst heeft zich weten te ontvouwen tot twee ware scheepshelften. echt super goed bedacht&omschreven. |
| Naar boven | |