1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Nachtdwaler

1
datum 14-05-10 22:35
startpost
Verwijderde gebruiker
Er groeien armen langs mijn heup omhoog
omlaag hoor ik hese woorden lispelend kwispelend
in mijn oor vormen zich kusjes die tijdreizen langs mij heen.

Mijn huid zit te strak vandaag, hoor mij knappen
vallen door het stof, schuifelende voeten die
de vrijheid van mijn stilheid niet laten kennen, je mag mijn
mooiheid nog niet hebben.

Ik ga je stilzwijgen en verpletteren,
je zult leven zonder idee dat ik van steen was, gebroken ben
van haar hield, ook van hem

en niet eens van jou.

--

Ik ben benieuwd of iemand dit gedicht goed kan interpeteren .
datum 15-05-10 16:59
reactie 1
reneeeetje-1995
ik heb echt geen idee waar het over gaat, maar het klinkt heel mooi xD haha, misschien als je 't uitlegt ik er wel iets van kan maken .
datum 15-05-10 18:33
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Goed, ik kan het uitleggen.

'Er groeien armen langs mijn heup omhoog' hoef ik denk ik niet uit te leggen. Oftewel, het lichaaem van de ik-persoon wordt aangeraakt en wel op haar heupen in dit geval.

'Omlaag hoor ik hese woorden lispelend kwispelend' woorden komen uit je mond. Als de armen omhoog langs haar heup gaan, waar gaat de mond in dit geval dan naar beneden? Hoef ik ook niet uit te leggen.

'In mijn oor vormen zich kusjes die tijdreizen langs mij heen' hiermee duid ik met tijdreizen op het niet bewust meemaken van iets. Dus de ik-persoon sluit zich af van al wat zich plaatsvindt, waardoor ze de kusjes wel voelt met niet écht meemaakt. Ofzo. Snap je wat ik bedoel?

Met 'mijn huid zit te strak vandaag, hoor mij knappen' bedoel ik niet getoonde boosheid. Zoals het spreekwoord 'uit mijn vel springen', maar dan anders geformuleerd. Om het dus even op een rijtje te zetten: De ik-persoon heeft intiem contact die ze niet bewust wilt meemaken en waar ze boos over is, waardoor ze zich dus afsluit van de wereld.

De volgende twee zinnen moeten handelingen beschrijven, dat vereist geen uitleg.

'De vrijheid van mijn stilheid' valt weer terug op het niet bewust meemaken. Ze is stil, protesteert niet tegen al wat gaande is- vandaar de vrijheid van mijn stilheid, en met 'mijn mooiheid mag je nog niet hebben' bedoel ik dat ze zich niet overgeeft.

Ik denk dat ik verder niets hoef te verklaren, snap je het?
datum 15-05-10 19:36
reactie 3
reneeeetje-1995
wauw :O ik snappem. Het is dus inderdaad mooi hihi .
Naar boven

1

Reageren op: Nachtdwaler

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.