Gedichten check: De strijd
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
de honderd zwart-witte vierkantjes strijden tegen elkaar om de naam 'winnaar' te mogen dragen zoals de wind een gepensioneerd blaadje draagt (het duurt niet voor eeuwig maar het geeft zo'n lekker gevoel voor zo lang als het duurt) krakende hersencellen, trillende vingers, vastbesloten zweetdruppels verlaten schuifelend mijn voorhoofd en blijven steken op mijn kin - waar ze worden nagestaard door mijn bloeddorstige tegenstander - iedere beslissing telt, iedere fout kan tot mijn ondergang leiden, en hij slaat me van het veld -zijn vingers twijfelen nog even maar slaan dan toe- een zwarte wordt verdubbeld wanneer een witte van het veld wordt geslagen en dan valt het oude, vermoeide blaadje op de grond en heb ik (alweer) verloren -- pampampampaaam. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Je hebt het hier over schaken, right? |
| reactie 2
|
|
|
Jaa eigenlijk over dammen, maargoed dat is in mijn ogen hetzelfde :p -- de laatste tijd weet ik echt niet meer wanneer een gedicht van me een en al geblère is en wanneer er toch wel eens iets goeds in zou kunnen zitten- wat is bij deze het geval/? |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Schrijven moet je niet te graag goed willen doen, wat jij dus wel wilt. De ene keer schrijf ik drie maanden niet en dan 6 steengoede gedichten op één dag. Heb geduld en durf de tijd te nemen over te lezen en over te schrijven, dat komt het gedicht ten goede en dan wordt het ook niet zo geforceerd, wat ik (als ik eerlijk ben) in dit gedicht wel een béétje vind. Een béétje. |
| reactie 4
|
|
|
Dat heb ik dus ook met dichten, meestal komt het dus gewoon zo in me op. Maar mijn oma heeft dus geregeld dat ik een gedichtenbundel kan uitgeven en dat is nu eigenlijk al een half jaar geleden ofzo en ze vindt het nu wel tijd worden dat ik het opstuur. Er staan voornamelijk van die rijmende gedichten in die ik een tijdje geleden heb gemaakt (die vonden ze hier allemaal o zo mooi), maar ik heb er verschillende categorieën in en wil aan het begin van iedere categorie nog een beeeetje een fatsoenlijk gedicht zonder rijm enzo, en nu moest ik dus deze week nog een aantal gedichten maken over bepaalde onderwerpen en dat lukt niet en dat is niet leuk en dan krijg je dit soort prut. |
| Naar boven | |