Gedichten check: Verkrachting
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Het prijskaartje aan mijn topje op de grond was de enige getuige van het voorval op mijn slaapkamer. Vingers gleden over huid waar duidelijk een bordje 'verboden toegang' op stond en verdwaalden tussen onze lichamen. -rokjes dragen grote geheimen met zich mee- De regendruppels tikten op het raam en schreeuwden voor mij om hulp. Zijn lippen om de mijne geklemd, zijn vingers op zoek naar zuurstof. -of iets anders- Enkel de vochtige wegen op mijn wangen gilden "STOP!", maar hij hoorde slechts hoe mijn adem steeds sneller mijn longen verliet. (Hij zei dat dit liefde was) -dom meisje- ~mening? (: |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik schrijf ook graag over dit soort onderwerpen, is best intrigerend hé, vanuit een slachtofferrol schrijver? Ten eerste raad ik de titel ten zeerste af. Daardoor is de hele 'clou' van het gedicht al verdwenen, de lezer weet al wat hij te lezen krijgt voordat hij begonnen is. Niet leuk, daardoor verdwijnt de mysterie, moet je écht even iets anders op verzinnen naar mijn mening Het gedicht zelf bevat hele mooie elementen, maar ook een paar clichés. De eerste strofe is een goede inleiding, dat prijskaartje is leuk bedacht. De tweede vind ik minder, je gaat (vind ik) te direct to the point, ik had een gedachte hiertussen mooier gevonden, maar dat is verschillend per persoon. 'Rokjes dragen grote geheimen met zich mee' is mooi gevonden, maar dan had ik graag iets gehoord over wát voor een soort rokje, of wát voor een soort geheim, of in wélke situatie ( ervan uitgaande dat je titel dan niet alles al verklaard, hé De derde strofe vind ik te cliché en de daarop volgende zin te simpel. Net zoals de vierde strofe en de daarop volgende zin. Hij zei dat dit liefde was is een mooie afsluiting. 'Dom meisje' schrijf je vanuit een ander perspectief, zie je dat? "Ik ben een dom meisje" kan hier ook, dat vind ik denk ik zelfs heel mooi. Dan laat de ik- persoon weten dat zij haar eigen naieve gedrag onder ogen ziet. Ik hoop nog altijd dat je mijn (zoals je weet, oprecht eerlijke mening) nog kan waarderen. Liefs, Roos |
| reactie 2
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Hoi Roos! Natuurlijk kan ik je mening waarderen Met je eerste punt ben ik het helemaal met je eens en ik vond het zelf ook al geen geslaagde titel, maar ik ben nogal slecht in originele titels verzinnen.. Daarom had ik het maar gewoon op het onderwerp zelf gehouden. Heb je misschien suggesties? Naar de andere punten zal ik nog even kijken, en eventueel wat dingetjes aanpassen Het einde vond ik zelf wel goed, en 'ik ben een dom meisje' vind ik een iets te lange zin, dan vind ik het niet meer lekker lopen. Dat het vanuit een ander perspectief is, vond ik eigenlijk niet zo storend aan het einde van het gedicht, en ik denk dat je ook tegen jezelf kan zeggen 'dom meisje', dus ik denk dat ik het einde zo laat Bedankt voor je reactie! --- Streling Het prijskaartje aan mijn topje op de grond was de enige getuige van het voorval op mijn slaapkamer. -het roze bloemetjesbehang leek zo onschuldig- Vingers gleden over huid waar duidelijk een bordje 'verboden toegang' op stond en verdwaalden tussen onze lichamen. -mijn rokje draagt een groot geheim met zich mee- Hij kuste me giftige klapzoenen toe en zijn warme omhelzing was ijzig, kil, verontrustend. Ik was bang. -bang dat ik niet meer van hem kon houden- Enkel de vochtige wegen op mijn wangen gilden "STOP!", maar hij hoorde slechts hoe mijn adem steeds sneller mijn longen verliet. (Hij zei dat dit liefde was) -dom meisje- |
| Naar boven | |