Gedichten check: Lieg de waarheid.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
In de bloei lééfde zij (ook anders). Daar waar haar beenderen schreeuwen bij elke april-doet-wat-hij-zelf-wil- windvlaag om een beetje warmte die haar omhulsel toch niet biedt. Hij weigert en zwijgt de stilte de nacht in op klaarlichte dag. Voor wat ze winnen wil moet ze alles eerst verliezen, dus verrassend was het niet. De krassen op haar geweten zijn on- terecht. Duizend en nog wat nachten lang heeft haar borst heeft zich weten te ontvouwen tot twee ware scheepshelften. Ze varen weg onder de hemel breed van vliegtuigstrepen. Ze kan niet langer (ver)dragen wat nieuw is tot het tegendeel is bewezen. Lichaamseigen valt bij haar niet op zijn plek zolang zij haar plaats niet kent. Haar maag draait zich 180 graden en... elk toiletbezoek is ze een rib rijker. Gisteren waren het er 43 en vandaag nog eentje minder. Ze kan heus wel op tijd stoppen- denkt ze. © |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
.. gaat over anorexia toch? Ik neem aan dat het NIET over JEZELF gaat. Vervelende ziekte.. Psychisch probleem wat lichamelijk heel wat te verduren heeft. - Duizend en nog wat nachten lang heeft haar borst HEEFT zich weten te ontvouwen tot twee ware scheepshelften- Er staat 2x heeft in ipv 1x dacht ik ... Roos, een vervelende ziekte zoals anorexia kun jij heel mooi beschrijven. Had jij een reden om hierover te schrijven? Groetjes, Wendy |
| reactie 2
|
|
|
Dag Wendy, leuk weer iets van je te horen! Ja, dit gaat over anorexia. Néé, dit gaat niet over mijzelf. Maar ik schrijf graag over doodgezwegen alledaagse onderwerpen, het liefst zo moeilijk mogelijk. Anorexia houdt duizenden meisjes bezig, maar wordt zwaar onderschat. Ik voelde de lichte drang om de ernst van deze ziekte onder woorden te brengen. Het klopt, ik heb me vertypt. Het moet 'duizend en nog wat nachten lang heeft haar borst zich weten te ontvouwen tot twee ware scheepshelften (..)' zijn. Ik kan het niet meer aanpassen, bedankt voor je scherpe blik. Liefs, Roos |
| reactie 3
|
|
|
iloveschrijfen Berichten: 10 |
Roos, Ik ken en herken die gevoelens, Ik bedenk me nu wat ik doe, Ik hoop en ik wacht, verhul en verwacht, Tot de kou me helemaal insluit. Je leest het goed, ik ben een meisje van 12 met anorexia. Ik wil niet eten of zelfs drinken, en dit alles omdat mijn vriend het heeft uitgemaakt. Nu wil ik wel eten, maar daar is mijn maag nu te klein voor. De dokters denken dat ik binnenkort verhonger... ps: het is niet rib RIJKER maar juist ARMER of GISTEREN WAREN HET ER 43 EN VANDAAG NOG 1TJE MEER. |
| reactie 4
|
|
|
Hallo, Wat heftig. Maar ik neem aan dat dokters jou niet zomaar laten verhongeren,toch? En over je opmerking; dat heb ik bewust gedaan. Het is heus niet zo dat ik geen uitdrukkingen ken, maar voor een gedicht is het mooi om daar mee te spelen en je eigen draai aan te geven. Dat heb ik dus expres gedaan. Als jij constant overgeeft word je DUNNER dus ga je steeds meer ribben zin, en wordt het dus een rib RIJKER. Liefs, Roos |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
Graag gedaan Roos. Ik heb het momenteel druk. Nou ja druk.. ik voel de druk. Ben aan het revalideren na een voorste kruisband recontructie Ach dat zijn van die nadelen met sporten.. Het is je wel gelukt, over een onderwerp schrijven wat dagelijks realiteit is voor veel meisjes. Groetjes, Wendy |
| Naar boven | |