Korte verhalen check: Vast
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 125 |
Ik moet dit kwijt, ik ga het schrijven, want anders vergeet ik het weer. En het mag niet vergeten worden. Hier gaan we dan. De wind waaide door het verlaten speeltuintje. Er viel niemand meer te bekennen in de wijde omtrek. Iedereen was gevlucht of voor het donker of voor het weer. Dat was wat ik nodig had. Zo was het beter voor de wereld. Mijn lichaam voelde koud aan, alsof iemand door mijn mond ijsblokjes naar binnen had gegoten. Het voelde afgrijselijk koud binnenin me en ik besefte dat gevoel nooit meer zo weggaan. Het deed niet pijn, het gevoel zat gewoon muurvast in mijn borstkast. Er kwamen geen tranen, hoewel ze er zouden moeten zijn. Vast kwijt geraakt in een van de vele uithoeken van mijn ziel. En voor mij mochten ze daar blijven. De kou rondom me kon onmogelijk kouder zijn dan mijn binnenste. Het meest ergerde me ik aan dat ik nooit zou weten hoe het voelde om geknuffeld te worden. Ook niet hoe het was om een hele nacht door te slapen. Of hoe het was om te lachen. Dat wist ik niet en ik zou het nooit te weten komen. Dat stak, dat stak het meeste. Ik wist het niet meer. Helemaal niet meer. Waarheen met mijn leven, met mijn gevoelens, alles, gewoon alles. Speelde ik toneel? Of was ik echt zo? Was het monster iets wat ik uitgevonden had om eruit te springen? Voor de aandacht? Ik wist het niet. Ik zou het nooit weten. Het leek alsof mijn leven een groot kluwen was van wegen, die nu allemaal op een kruispunt samenkwamen. Zonder lichten. Alle auto's reden zomaar op elkaar en bestuurders werden hoe langer hoe bozer. Ik moest een brug bouwen. Maar hoe? En naar waar? Als er niet snel iets gebeurt dan loopt het verkeerd af. Waarom had ik deze straf gekregen? Ik had nooit iemand kwaad gedaan. Tot nu toe. Alles zat gewoon vast, zelfs mijn tranen. Ik wou zo graag weten wat dat was, een knuffel. Zo graag. Niemand zou er me een geven. En dit is nog slechter dan het vorige. Ben erg benieuwd naar de reacties xxx duck Ps: Dit verhaal heeft niets te maken met het vorige, voor mensen ze gaan verwarren. |
| Naar boven | |