Gedichten check: Roos heeft een gedicht.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik vind het niets. Vandaar. -- Hij was vrij. Hij was vrij om te gaan, maar hij bleef bij mij. Dácht ik. Je hebt mijn droom verpest, ik slaap te weinig, te licht, niet. Mijn verhaal, ons einde, het is geweest, het komt, toe maar, vertel het dan, sprookjes bestaan toch niet. Je sloeg in, stroomde door mijn hart, viel aan en schroeide mijn slokdarm dicht. Brandde mij, én mijn spullen dood Ik háát - Ik hield van je lichaam. Geestdodende moord is strafbaar. Ik had mijn vader, een moeder, ik had een leven en wat vrienden, ik was blij, soms gelukkig nu nog slechts alleen. -- Baggerrrrrrrrrrrrrrrrr. |
| reactie 1
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ik vind het geen slecht gedicht, maar idd niet je beste. De tweede regel doet me denken aan "zij" van Marco Borsato :p. Maar dat kan ook aan mij liggen Ik vind het wel leuk gedaan hoe je bij de tweede strofe steeds die komma's herhaalt, daardoor zit er echt een ritme in. En ook hoe je die zin niet afmaakt: Ik háát - Ik vind het einde wat minder sterk dan je andere gedichten, waarschijnlijk ben ik daardoor wat minder onder de indruk. Maar het is absoluut niet Baggerrrrrrrrrrr Liefs. |
| reactie 2
|
|
|
Gehehe dat zinnetje heb ik inderdaad van onze Marco gejat. :bloos: Ik weet niet wat er aan de hand is maar volgens mij heb ik een writers block ofzo. Ik vind juist dat over het hele gedicht een aanwezig gebrek aan ritme heerst. Misschien is dit meer gedicht en minder poetisch, waardoor het zo afgezaagd klinkt/is? |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
Ach Roos, je hebt weleens van die dagen.. Hier en daar flink knippen, plakken, aanpassen en je hebt weer een mooi gedicht Dat is voor jou geen probleem Groetjes, Wendy |
| reactie 4
|
|
|
Oh, ook voor mij is dat een probleem! Ik ga nu wat nieuws schrijven om dit maar weer eens te compenseren. |
| Naar boven | |