1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Winterweer

1
datum 21-12-09 16:36
startpost
Verwijderde gebruiker
De wekker gaat, tijd om op te staan! Het weerbericht brengt koude dagen, geweldig.. als je met de auto weg moet. Lekker de ramen krabben en dan nog te hopen dat het slot niet bevroren is, en als klap op de vuurpijl: Start hij? Of heeft de accu het begeven. Maar goed, waar ben ik gebleven..

Een koude kille ochtend geeft perspectief aan de dag die komen gaat. Benieuwd hoe deze dag zal gaan. Pff .. een lange dag- maak me gek- het is nu 8uur ’s morgens en deze dag gaat tot twaalf uur vannacht duren. 16 hele uren of 960 minuten of 57600 seconden. Oeh de kou stijgt me naar mijn hoofd. Als ik elke seconde bewust ga tellen, raak ik toch de tel kwijt en bovendien 2 dingen tegelijkertijd doen.. kan niet hè. Tellen en gelijk mijn auto ijsvrij maken,probeer maar. Na elkaar wel want als ik mijn ramen veeg en ga tellen dan heb ik onbewust zo’n 3 tellen overgeslagen.

Intussen begint het wat frisser te worden. Ik zie de zon, de felle hemel laat de zon toch even stralen. Zonnestralen proberen de kou op te heffen.. tevergeefs. Daarentegen weerkaatst elke straal op de wind het luchtruim in. De wolken smelten en vallen uiteen.. ze maken plaats voor sneeuwvlokken. De vlokken dwarrelen neer, elke vlok is uniek; hoe goed ik ook kijk. Brr.. ik geef het op en ga naar binnen. Mijn voetstappen zijn verdwenen onder de sneeuw. Eenmaal binnen geniet ik van een bakje thee en ga er lekker lui bij zitten. Het uitzicht naar buiten is.. wit?! Sneeuwvlokken bedekken alles wat met kleur te maken heeft. Alleen de hemel is blauw, de rest zit ingepakt.

Uren verstrijken, de avond komt eraan. Duisternis in de lucht verliest van de sneeuw. De sneeuwvlokken weerspiegelen de hemel in. De sterren vangen een glimp op en stralen tot de sneeuw weer zakken zal. Het effect laat de sneeuwvlokken dansen en de sterren schitteren..

Deze dag is echt voorbij en morgen? Tja wat er morgen gebeurt, is voor nu nog even afwachten...
datum 09-01-10 16:54
reactie 1
glenovic
het vaakst bekeken en nog geen reactie haha best geinig
volgens mij schets jij iemand die eigenlijk liever in de zomer leeft dan de winter bijvoorbeeld de eerste twee alinea's iemand die opstaat en meteen denkt aan het slechte van de winter krabben en dat soort dingen en dat je iedere seconde gaat tellen alsof het een helse dag wordt door het winter weer. leuk gedaan
groeten glenn
datum 12-01-10 19:18
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Hallo Glenn.
Ze zeggen weleens 'geen bericht, goed bericht'.
Ik denk dat mijn verhaaltje dan niet zo slecht is.

Bedankt voor je compliment!
datum 12-01-10 20:56
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Er zitten een paar leuke details tussen dat het verhaal opfrist.

een lange dag- maak me gek- het is nu 8uur ’s morgens en deze dag gaat tot twaalf uur vannacht duren. 16 hele uren of 960 minuten of 57600 seconden. Oeh

Leuk gedaan.

Het uitzicht naar buiten is.. wit?!

Hier moest ik hard om lachen. Ik heb vandaag nog niet echt gelachen. Dankjewel.

Je beschrijft gedachten, en dat is altijd leuk. Alleen is het hier en daar een béétje langdradig. Je kunt het opfrissen met korte dialogen of een conversatie in gedachten. Verder heb ik totaal geen verstand van verhalen schrijven en kan ik hier eigenlijk ook niet veel over zeggen!
datum 12-01-10 21:58
reactie 4
glenovic
@Roosjee ik ben het met je eens op het punt dat het soms een tikkeltje langdraadig is maar dat maakt niet echt veel uit in zo'n klein verhaaltje. ik vind het goed zoals het is compact maar toch goed geschreven. En je zegt dat je totaal geen verstand van schrijven hebt maar dat maakt niet uit. je kunt continu gaan letten op typfouten en interpuntie maar het gaat om hoe en wat er verteld wordt en daar hoef je geen verstand voor te hebben. en als ik jouw stukjes zo lees dan heb je daar wel verstand van!
groeten glenn
datum 19-01-10 18:31
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Ik dacht 'laat ik eens een verhaaltje schrijven en kijken hoe de reacties zijn

De reacties zijn positief! bedankt.
Ik heb eigenlijk nooit echt verhalen geschreven dus dit is de primeur haha

Verstand van verhalen schrijven heb ik ook niet!

Laat ik het zo stellen: Ik hoop dat er lezers zijn die ik heb kunnen vermaken.
Naar boven

1

Reageren op: Winterweer

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.