1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Roos' verhaaltje.

1
datum 14-12-09 20:12
startpost
Verwijderde gebruiker
Zal ik maar als eerste iets posten dan?
--

Ik dacht dat ze blauw waren. Niemand vertelde me dat ze van kleur konden veranderen. Word ik gek? Ze staan vreemd, vast niet alleen van alle drank. De linker kijkt naar buiten, terwijl rechts mij verbaasd aanstaart. Het is verontrustend, ik word bang voor mijn eigen ogen. Als ik lach ontstaan er kleine rimpeltjes. Grmpf, 15 jaar en al bijna een oud wijf. Als het zo doorgaat vraag ik antri-rimpelcreme voor kerst.

Voorzichtig trek ik mijn lip omhoog. Het onderste puntje van mijn linkerhoektand ontbreekt. Hij is afgebroken toen ik op mijn 8e over het houten paaltje bij de zandbak struikelde. Lachen heeft altijd al pijn gedaan. Gadver, ik heb nog steeds kuiltjes in mijn wangen.

Ik haat spiegels. In spiegels zie je alle onderhuidse zorgen, die ik voor anderen zo goed kan verbergen. Ben ik bang? Angst is nog wel het ergste. Het krioelt als wormpjes in je hersenstam en vreet je haarwortels aan.

Ik ben gemaakt van sterrenstof.

S’nachts is alles dichterbij.
datum 15-12-09 20:22
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Hejj

ROos, geweldig howr!!
zou je ook nog een stukje willen poste,
van dat dagboek! die ware namelijk ook heeel leuk! met die reclame er in!!!
Kben benieuwd!!

Liefs
datum 22-12-09 01:23
reactie 2
glenovic
is dit ook zo'n stukje uit het boek wat je aant schrijven was?

groeten,

glenn
datum 23-12-09 11:29
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Dankjewel.

Nee Glenn, dit is weer een ander stukje. Het verhaal loopt ten einde, ik ben op het moment bezig met het stuk waarin mijn hoofdpersonage overlijd. Erg moeilijk om te schrijven, ondanks dat het een fictief verhaal is.
datum 23-12-09 14:22
reactie 4
glenovic
Ben je van plan om het uit te geven als je klaar bent en je het hebt herlezen en eventueel hebt herschreven?
datum 23-12-09 23:01
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Daar kan ik heel kort over zijn. Nee.
datum 28-12-09 21:45
reactie 6
laurenszondag
jammer zou het graag gelezen hebben
maar ja sucses nog verders met schrijven hoop ooit een keer een boek van je in de winkels te zien liggen koop ik 1 exmeplaar en lees ikem van kaft tot kaft

greetz
datum 29-12-09 19:47
reactie 7
glenovic
waarom breng je je boek niet uit? ben je bang dat de uitgever het niet aan neemt?
groeten glenn
datum 30-12-09 13:55
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Nee, dat niet eens. Ik vind de kwaliteit gewoon niet goed genoeg om uberhaupt een poging te doen om het te publiceren.
datum 30-12-09 14:06
reactie 9
droomster
hey, roosje wat lees ik nu ?
Onzeker? niet gewent van jou,
hoe kan dat nu.
Maak je boek af en neem een gok,
niet geschoten is altijd mis.
Je schrijft fantastisch, lekker leesbaar
hihi je verhaaltjes dan he
gedichten zal menigeen een moeten
paar keer lezen Zet door meid je hebt zoveel
mooie ambities.
Blijf je in het oog houden
Wens jou een gezond en Gelukkig 2010!
lieve groet en knuf droomster xxx
datum 01-01-10 13:37
reactie 10
Verwijderde gebruiker
Leuk geschreven Roos.

Maar ik zal er eens wat over zeggen want aan 'leuk' of 'goed gedaan' heb jij niets.

Ik vind het leuk om te lezen omdat er een gedachte staat beschreven. Een ik persoon die in de spiegel kijkt en beschrijft wat zij (neem ik aan) ziet. Die gedachte wat zij ziet kan de lezer naar naar haarzelf interpreteren.

Schrijven over de uiterlijke onzekerheden trekt wel want vele lezers voelen mee met de hoofdpersoon.. omdat jij het zelf als lezer ook zou kunnen zijn

Groetjes Wendy
datum 02-01-10 19:17
reactie 11
Verwijderde gebruiker
Oh wauwie

@ Droom: Ik denk niet dat onzeker het juiste woord is, ik lees veel boeken, en vind dit gewoon niet goed genoeg.
Ik vind het fijn dat je opmerkt dat dit gemakkelijk wegleest, dat was wel iets wat ik wou proberen, mede doordat mijn gedichten het tegenovergestelde zijn.
Bedankt voor je lieve reactie en jij ook een voorspoedig 2010 gewenst!

@wendy: Mooi dat het herkenbaar is geschreven! Doet me goed te lezen, dankjewel.
datum 02-01-10 22:51
reactie 12
Verwijderde gebruiker
Hallo Roos, graag gedaan!
Jij schrijft op een manier dat jij de lezers goed inpakt.

Btw: = cabaret iets voor je?
Ik heb je commentaar op het gedichtje van Eendje gelezen. Dan bedoel ik jouw woorden en het heeft niks met Eendje te maken, laat ik dat even vermelden.

Hieronder je mening:

**Ik denk dat je professionele hulp moet zoeken, het lijkt niet zo heel goed met je te gaan.

Ik denk niet dat dit gedicht geschreven is om een topgedicht neer te zetten, maar om van je af te schrijven. Om maar even de oude zeikerd uit te hangen: je rijmschema loopt als een visstick. Het is echt héél slordig, en dat stoort tijdens het lezen.
Bovendien vind ik de herhaling van depressie een beetje irritant. Omdat je constant komma's gebruikt ipv een zin af te sluiten, wordt het één lange zin, maar wel constant hoofdletters.
Dat snap ik niet.
Daarnaast is je woordkeuze niet zo heel origineel, dat vind ik een beetje jammer.

Maar als dit gedicht is geschreven om je gevoel even kwijt te kunnen moet je je niets van mij aantrekken hoor!**

Ik vind dit echt super hoe jij iets brengt, haha
Eerst keiharde woorden en flinke kritiek (mening), en achteraf zeggen trek je van mij maar niks aan.
Ik bedoel dat er jij minder prettige kritiek zo leuk kan brengen.

Net zoiets als: Nee dit glas is niet kapot, het was toch een lelijk glas bovendien kan je het altijd nog lijmen.

Groetjes Wendy
datum 03-01-10 12:06
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Haha Wendy, ik heb serieus nog nóóit aan cabaret gedacht. Wat betreft die reactie op Eendjes gedicht: nouja eigenlijk hoef ik het niet uit te leggen. Als ze wil weten wat ik van het gedicht als gedicht vind, dan eh, weet ze dat. En anders nouja. Je snapt het wel.

Ik heb het in ieder geval niet met opzet gedaan.
Wel probeer ik altijd als ik zie dat er blijkbaar iets met 'dichters' is, het op de een of andere manier wat milder te brengen. Maarja, mensen zetten het in de gedichtencheck en naar mijn mening vragen ze dan om een reactie op het gedicht zélf.

Maarja, ik heb kunnen lachen om je reactie, dankjewel.

Ohja, en als je dit fijn vind weglezen, dan zou ik als ik jou was ook even het andere stukje lezen die ik gister heb gepost, ben ik benieuwd wat je daar van vind!
datum 03-01-10 13:18
reactie 14
Verwijderde gebruiker
Inprincipe heb jij het voorwerk gedaan om te lachen. De basis kwam bij jou vandaan haha.

Heb je meer talent dan jij altijd dacht te hebben Roos.Onbewuste humor maar achteraf terug lezen zet je lachspieren aan het werk.
Maar dat ben jij Roos, welkom terug.

De harde woorden en echte eerlijkheid, je laat niemand heel als het om een mening gaat. Moeten mensen het maar niet posten. Je zeikt niet want als het goed is zeg jij het ook.
En het is immers jouw mening en dat vind ik super. je blijft zo lekker jezelf, vooral doorgaan!!

Ik lees het andere stukje even Roos..

Groetjes Wendy
Naar boven

1

Reageren op: Roos' verhaaltje.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.