Gedichten check: neknord
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Joop Berichten: 276 |
vlekken, bewegende vlekken langzaam wennen mijn ogen aan het licht ergens in de verte zie ik vaag een gezicht het nadert me, donker en grauw mijn gedachten blijven plakken ze werken te traag ik begin weer weg te zakken alsof iets me tegenhoudt iets bij mij van binnen alsof het om een wedstrijd gaat en ik nu niet mag winnen de man komt dichterbij zwevend en zacht "palpiuz, palpiuz" zegt een stem met kracht een flits van een herinnering een jongenstem die plaagde mij "etjaw, etjaw" dat was wat hij zei waarom is hij hier hij mag me zo niet zien laat dit niet waar zijn nu zal hij mij doorzien mijn hoofd wordt langzaam wakker daar zit hij; op m'n bed "nekordtnebej, diememra" maar dit keer zonder pret |
| reactie 1
|
|
|
Daniel Berichten: 101 |
Mooi gedicht. OOk goed gedaan met de woorden zie gezegt worden... Ik snapte alleen die laatste niet :o |
| reactie 2
|
|
|
Joop Berichten: 276 |
die laatste zijn 2 zinnetjes eigenlijk je moet ze helemaal omdraaien dus "nekordtnebej" wordt "je bent dronken" (alleen zie ik dat ik 1 n vergeten ben en die andere word "arme meid" had ff zin in een apart gedicht xx |
| Naar boven | |