Gedichten check: Regendruppels
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
Het begin van de ochtend, laat de regen overheersen De druppels tikken in een ritme tegen je raam Zo’n vervelend buitje laat jou verrassen door zijn fijne melodie Het ritme.. laat de tijd nu even stilstaan Tussen je gordijnen door zie je de zon naar binnen sluipen De warmte van de zon, laat de regendruppels wegkruipen Elke opgeloste druppel brengt zijn laatste noten uit Elke noot die vergaat, zingt dubbel door in jouw gedachten Een moment van stilte brengt de regen terug, precies zoals jij zou verwachten De weerspiegeling van jouw ‘droomdruppels’ maakt een zonnige dag donker Wolken overmeesteren de zon.. een dubbele gedachte De avond valt! De zon zakt zwijgend door de grens van de horizon De verschillende kleuren lucht, branden verder op je netvlies De combinatie laat zien en horen wat er werkelijk is Te beginnen met geweldige momenten in jouw gedachten.. ....................... Iets langer dan dat ik normaal schrijf. Benieuwd wat jullie vinden? Groetjes Wendy |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4 |
mooi gedicht! xxdebby |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 9 |
het stukje; maakt een zonnige dag donker vind ik in het speciaal heel erg mooi! |
| reactie 3
|
|
|
Debby, bedankt Yasmiin: ik doe mijn best om de woorden nog mooier te brengen dan dat ze zijn Groetjes Wendy |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Hai Wendy, Fijn gedicht, je moet alleen je rijmschema iets nauwlettender in de gaten houden. Nu is het: ABCDB- ABACDED Geen kritiek, tip om het metrum soepel te houden Liefs, Roos |
| reactie 5
|
|
|
Klopt Roos, doe ik met opzet Ik dacht laat ik eens wat anders proberen.. Voor de rest ben ik wel tevreden met het resultaat. Je bent wel scherp Roos. Ben jij nou de enige die dit soort dingen ziet?! Ik vind het knap dat jij dat ziet; dat ik bij dit gedicht eens wat anders probeer. Maar.. ik begrijp je punt Groetjes Wendy |
| reactie 6
|
|
|
Het is altijd goed om iets anders te proberen. Ik vind ook dat de mensen op deze site veel te weinig experimenteren en het lijkt of sommige bang zijn om eens 'gek te doen', in ieder geval iets ánders. Ik weet niet of ik scherp ben, ik bekijk gewoon kritisch een gedicht. Doordat ik veel lees leer ik er steeds meer over, vandaar. Ik weet niet of ik de enige ben die het ziet, waarschijnlijk zijn er wel meer die er gewoon niets van zeggen. Ik zie ook wel vaker dingen die ik niet zeg, omdat ik soms het gevoel heb dat ik een beetje zeurderig kan overkomen. Ik heb geen 'punt' neergezet, ik zeg ook niet dat het fout is om iets te proberen, maar als je je metrum wilt aanpassen dan zou ik eerder ABCDB- ABADED gebruiken. Of binnenrijm. Ik denk dat dat wel iets voor jou is! Past wel bij jouw stijl. Ik zou zeggen, probeer het eens, ben benieuwd naar het resultaat! Liefs, Roos |
| reactie 7
|
|
|
Ik probeer wat in mijn vermogen ligt. Soms schiet ik een beetje uit de bocht, ben geen prof natuurlijk. De gedichten check is niet voor niets in het leven geroepen. Als ik twijfel of mijn gedicht wel 'in' is dan plaats ik hem hier. Ik wil natuurlijk wel dat er reacties op komen, positief of negatief, daar leer ik van Roos geloof mij, jij bent GEEN zeur. Eerlijk en oprecht = niet gelijk zeuren. Sommige mensen kunnen geen kritiek dragen. Ze posten een gedicht waar soms wel bloed, zweet en tranen in zitten en als er dan iemand gaat vertellen wat beter kan.. kan niet iedereen waarderen.. ik wel. Maar die mensen draaien wel bij. Gewoon zeggen waar het op staat daar help je de dichters mee op het forum. Als ik ga zeggen dat een gedicht super is terwijl dat niet zo is, lieg ik. Jouw scherpe kritiek waardeer ik wel Roos. Ik heb af en toe echt moeten lachen hoe jij je mening brengt. Super en ook gewoon jij |
| reactie 8
|
|
|
Hoi Wendy! Laat ik zeggen dat jij niet uit de bocht schiet. Ook jij bent jou vermogen aan het vergroten, net zoals ik dat doe. Gewoon veel lezen, dichtbundels op het internet bijv. Ik weet dat er een hoop mensen zijn die heel veel werk in een gedicht steken die technisch gezien gewoon niet zo goed zijn. Als zulke mensen hun gedicht toch in de gedichtencheck posten geef ik eerlijk aan wat ik er van vind. Ook probeer ik altijd wel tips te geven, omdat het commentraar anders niet zo heel veel zin heeft. Het is jammer als ze dat niet kunnen waarderen, maar naar mijn mening hoor je een gedicht dan ook niet te plaatsen. Mag ik vragen waarom jij hebt moeten lachen om de manier waarop ik dingen breng? Ben ik wel benieuwd naar. Liefs, Roos |
| reactie 9
|
|
|
Weet je Roos, je brengt het gewoon heel grappig vind ik. Een voorbeeld van een reactie bij remlicht: 'Ik snap dat dit je eerste gedicht is.. etc' "Als ik mijn eerste gedichten erbij haal word ik spontaan depressief.. etc' Ik denk dan, gezien het commentaar: van mijn eerste gedicht word ik depressief dus dit is jouw eerste gedicht ook te triest voor woorden. Dat interpreteer ik dan Jij gebruikt zulke mooie en (voor andere) moeilijk te begrijpen woorden in eerste instantie dat de reacties op jouw commentaar wel grappig zijn. En jouw reacties vind ik altijd wel eerlijk en goed onder woorden gebracht.. Het komt denk ik ook omdat een aantal schrijvers best jong zijn, jij bent ook pas 17, maar het klink heel erg ervaren hoe jij je mening uitspreekt. Die mensen denken ook dat een vrouw van de 30 kritiek geeft, niet wetende dat jij pas 17 bent Roos. Roos jij hebt vaak humor zonder dat je het zelf beseft, net als bij de feitjes en weetjes.. Groetjes Wendy |
| Naar boven | |