Huiskamer: Muziek+ dichten
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 125 |
Schrijven jullie met muziek? Veel mensen zeggen dat dat een vreemde gewoonte van me is. En zo ja, welke soort? Iemand ideeen voor nog schrijfliedjes- ja zo noem ik dat-? |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 13 |
Nee hoor, ik doe het ook, met hele rustige gevoelige muziek. Soms laat ik de zinnen van mijn gedicht zo staan dat ze precies in het nummer dat ik aan het luisteren ben past. Dus dat ik een nieuw liedje heb. mzzl |
| reactie 2
|
|
|
aikoDreamer Berichten: 9 |
Ik luister naar metalmuziek of naar heel emotionele (voor mij dan) liedjes. Die metalmuziek is gewoon om al mijn gevoelens eruit te gooien. Verstand op nul en muziek vollenbak. greetz |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
Het ligt aan mijn stemming. Zo vind ik rock de ene keer rustig en het andere moment luister ik naar "echt" rustige muziek -> klassiek. |
| reactie 4
|
|
|
Mnonnske Berichten: 10 |
Meestal met gevoelige muziek. als ik op mn kamer ben zonder muziek, maar dan via gedachtes van mn verleden enz. |
| reactie 5
|
|
|
DannyR Berichten: 65 |
Ik hou zelf veel van R&B en Hip hop, denk aan Eminem, Gio etc. Hou ook wel van andere muziek. Maar dat spreekt mij persoonlijk aan, en ondanks ik alles uit gevoel schrijf, herken je uit die nummers (de teksten) ook vaak wat van jezelf in terug. En kun je het op je eigen manier uiten in je gedicht. Als ik druk bezig ben met een gedicht, luister ik vaak zulke muziek. Op sommige momenten, helpt mij dat een beetje |
| reactie 6
|
|
|
dichtersanne Berichten: 9 |
als ik een liefdes gedicht maar dan zet ik bijv. een lied op die daar over gaat en een beetje dromerig is. snap je?? Xxx |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik denk dat dichten met muziek helemaal niet apart is, maar een doodverzwegen gewoonte, waardoor het als apart gedefineerd wordt. Zelf schrijf ik graag met muziek, maar dan wel Engelstalig omdat ik me anders meer concentreer op de tekst dan op mijn schrijfsel. Liedjes veranderen heel erg, maar dat maakt opzich ook niet uit. Het gaat er meer om dat ik afgesloten ben van de wereld en me écht kan richten op het schrijven. |
| reactie 8
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Ik sluit me totaal bij Roos aan! Ik schrijf ook altijd met muziek |
| reactie 9
|
|
|
Chemical Berichten: 6 |
Uhm ja ik schrijf met muziek. Vaak Emilie Autumn, Within Temptation of Evanscence. Het inspireert me wel denk ik. |
| reactie 10
|
|
|
ladytompoes Berichten: 1 |
een lied voor jou,omdat ik van madonna hou speciaal voor mij vriend the blues die dit verdiend,even was jij voor mij even was ik bjou blij we maakte samen mooie muziek the blues vond jij dan mancefiek ach schat even was ik van jou ach ja je was me trouwe vriend maar ergens gaf ik veel om jou pavapritti |
| reactie 11
|
|
|
LilyLoena Berichten: 15 |
Nee ik schrijf niet met muziek,dat zou me afleiden denk ik . Maar als het voor jou goed gaat,moet je het zeker doen! Vee liefss,Lily |
| reactie 12
|
|
|
Joos11 Berichten: 13 |
Het is helemaal niet raar! Sommige mensen krijgen soms inspiratie ofzo door muziek! Door de melodie bijvoorbeeld! Maar het is niet raar ikdoe het zelf ook wel eens! |
| reactie 13
|
|
|
essie94 Berichten: 32 |
Als ik muziek hoor komt er altijd wat zinnen voor gedichten in me op. Meestal als ik Nick en Simon luister, daaruit haal ik al mijn inspiratie eignelijk. |
| reactie 14
|
|
|
TessD98 Berichten: 1 |
Ik sluit me ook helemaal bij Roos aan. Meestal luister ik van Adèle, Evanescene of Yiruma. Als het maar rustig en Engelstalig of zonder tekst is. Liefs |
| reactie 15
|
|
|
Puberbeer Berichten: 22 |
ik ben helemaal niet muziekaal en luister gewoon een beetje van dit en dan van dat omdat ik niet van stilte hou |
| Naar boven | |