Gedichten check: Mijn vijand
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Een klein krabbeltje, het is niet uitgewerkt en ook nog niet lang zo goed als zou moeten. -- Ik zal je het verhaal vertellen van mijn (aller)liefste (vijand) - Als een kleine windvlaag zocht ik mijn heil op straat. Het is en blijft de beste verstopplaats. Het mocht niet, van Hem. "Straatstenen tellen is voor verliezers." Hij heeft gelijk, je raakt immers niets aan ze kwijt. Zo bewaarde ik mijn geheimen. Hij hield van sprookjes, maar alleen van die met een einde. "Anders is alles voor niets geweest," vond Hij. Ik geloofde Hem. Wie was ik? "In mijn eigen zee dreven de woorden van een wijze," dat heeft Hij gezegd, vlak voordat de letters veranderden in schuim. Hij zal niet willen rouwen om de bloedvlekken in't gras. -niemand is gestorven, toch?- Desalniettemin weent Hij om mijn verlies. "Vertrouw me, verafschuw ook alle dingen die ik gelaten heb," sprak Hij. Ik geloofde Hem niet langer. -- |
| reactie 1
|
|
|
Dorpsgek Berichten: 34 |
In mijn beleving is dit een van de mooiste gedichten die ik op deze site tot nu toe heb gelezen. Je laat de lezer zo vrij in het lezen van dit gedicht. Chapeau. |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Wel, hartelijk bedankt voor je fijne compliment. Ik zal als ik tijd heb hem nog wat verder uitwerken zodat het een kloppend geheel wordt. |
| Naar boven | |