Gedichten check: mooie zinnetjes / citaten.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
blindedbylies Berichten: 1 |
plaats hier mooie zinntjes, gedichten of citaten. ik zal beginnen met een paar,; -love is so blind, it feels so right when it's wrong. - one of the worst feelings in the world is saying 'I love you more' & knowing you're right. -when she talks to him, she realizes something. that for once, she's happy. and she doesn't have to pretend to be. she notices that look she has in her eyes, and that smile on her face and she doesn't want that to go away. -when not everything goes right, turn left. -spongebob: what do you usually do when I'm gone? patrick: wait for you to come back. -wish i could turn back time, and re-write every line. & er komen er zeker nog, willen jullie helpen, hebben jullie een paar mooie zinnetjes, hier plaatsen alstublieft, alvast bedankt xd |
| reactie 1
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Wauw er zitten echt mooie tussen one of the worst feelings in the world is saying 'I love you more' & knowing you're right. vind ik zelf mooi, ik heb ook eens zoiets gemaakt: Tussen leven en dood, is maar een heel dun zijden draadje. Soms loop je op dat draadje, maar dan is het maar net aan welke kant je er weer vanaf valt... xx |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Oh, zo ken ik er ook wel een paar. I found a new life to live for, I found a place to rest my soul. Dat is een stukje uit een liedje. Het hele liedje is trouwens donders mooi, maar dit zinnetje vind ik toch wel héél pakkend. Zo ook: You dare me to express my feelings to you I never felt that need before En: Smiling faces, so in love, hoping that they all could see that we belong together. Een vriendje schreef me ooit een brief dat eindigde met: You'll never leave my mind. Tsja, zo kan ik nog wel eventjes doorgaan! |
| reactie 3
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Ik ken er wel een paar: Weet niet meer waarvan "Sometimes you find fate on the road you're trying to avoid it." En van Bayside "I liked reality better when it was a dream" En van Einstein "Gravity isn't responsible for people falling in love" By the way, deze "wish i could turn back time, and re-write every line.", is deze toevallig uit "Step right up" van The Red Jumpsuit Apparatus? |
| reactie 4
|
|
|
Deze is van een dichter op een andere site: Een poging tot, het schrijven van, een achterstevoren met het zetten van, komma's, waar ze niet horen. De mens evolueert, tot aap en goud, verwordt tot lood, de grijsaard wordt geboren en gaat als jongeling, dood. Piet Heyn entert de zilvervloot en vaart ermee naar Spanje, en komt met rode mijter terug naar Willen van Oranje. Daar deelt hij dan kadootjes uit en tapas wordt gestrooid, maar omdat dat zo zout is, wordt de sneeuw ermee gedooid. De kerstman voelt de concurrentiepost van Sint Heyn groeien, en laat zwaar, gefrustreerd, de neus van Rendier Rudolf gloeien. Met pasen verstoppen de eieren zich, maar de paashaas die achterhaalt ze, en als de boze heks hans en grietje zoekt, wordt het donker en verdwaalt ze. Ze valt in slaap en wordt gewekt door een knappe, blonde koningszoon, ze verandert hem in een kikker en berooft hem van zijn koningstroon. Ze regeert het land met harde hand, en maakt ieder het naar zijn zin, zo begon ik achteraan en eindig ik bij het begin. En nog eentje, van Tjitske Jansen, het gedicht heet 'liefste', en ik vind hem werkelijk waar prachtig. Op deze dag zo grijs als haring schrijf ik je een brief waarin het waait en meeuwen door de wind gedragen cirkels maken in de haven touwen ijzer hout en letters blauw en wit en netten tonnen plastic zakjes palen containers apparaten waar ik niks van snap masten vlaggen ramen schepen overal vandaan overal geweest en ik hoef nergens om te vragen. Alles is hier al en jij kent de zee jij vaart op haar jij vecht met haar om wat zij missen kan - elk schip dat hier nu ligt wordt een schip waar jij op was elke meeuw die hier nu vliegt een meeuw die jij ook zag en ik hou van jou geloof ik en ik weet het trouwens zeker maar wat ben ik blij dat jij al een beminde hebt want alles is hier al en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. Ja, ik heb een zwak voor goede dichters. |
| reactie 5
|
|
|
glenovic Berichten: 100 |
@ roosje dat zijn zeker goede gedichten ik vind ze allebij even toppie dit komt van een mooi liedje: nobody said it was easy, nobody said it would be so hard. To say you have lived, you must have loved someone and must beloved. |
| reactie 6
|
|
|
Mooi Glenovic! Herman de Coninck - Vijfjarenplan Ik hou van jou. Hou jij van wat niet kan. Hou jij van je capaciteiten, ik van je gebreken. Jij van je trots, en ik van hoe die zacht kan breken in mijn armen. Jij van je moed. Ik van je zwakte nu en dan. Hou jij van de toekomst. Ik van wat voorbij is gegaan. Hou jij van de honderd levens die je wilde leven. Ik hou van dat ene dat is overgebleven en van hoe je daarom zo ver weg kunt zijn dicht tegen me aan. Ik hou van wat is. Jij van wat zou. Hou jij van mij. Ik hou van jou. En weer eentje van Tjitske Jansen, omdat ze nu eenmaal geweldig is. Ik hou van dit topic <33 Voor zijn verjaardag Ik weet de kleur waar hij het liefst op loopt Ik weet de kleur die hij bij voorkeur draagt Maar lopen is niet hetzelfde als slapen en dragen niet hetzelfde als wakker worden. Ik heb hem dus gevraagd: in welke kleur wil jij het liefste slapen, in welke kleur wil jij het liefste wakker worden In de kleur van jouw ogen zei hij, in de kleur van jouw huid. Ik heb er niet naar gezocht. Ik wist ook zonder zoeken wel dat er geen winkel bestaat die dekbedovertrekken verkoopt in die kleuren. Er zit niets anders op. Ik moet voor altijd bij hem slapen. |
| reactie 7
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Wauw Roos die 2 gedichten vind ik echt super mooi! xx |
| reactie 8
|
|
|
glenovic Berichten: 100 |
@ Roosjee je hebt weer mooie gedichten laten zien waar haal jij ze vandaan? to truely love someone you must be willing to let her/him go. friendship is like food mainly it is superficial but with just the right amount of salt and peper you have a wonderful friendship |
| reactie 9
|
|
|
Ja, ze zijn mooi he? Genoeg gedicht over de liefde voor vandaag want al schrijvend heb ik de liefde niet bedreven. Het leven laat zich maar al te graag liever beschrijven dan beleven. Die jij van wie ik zo hoog opgeef die leeft niet behalve zoals ik je opschreef. Je kust en je verlaat zoals de windhaan draait, mijn plaat steeds overslaat, zoals, zoals men zegt, dat in het echte leven gaat. Al die minnaars met al hun dichtklappende deuren. Ik zou geen tijd meer hebben, de pen eens op te pakken als ik mezelf steeds in de spiegel moest keuren en met naaldhakken aan mijn nagels moest lakken. Een dichter is nooit te vangen met haar eigen pen. Steeds heeft zij haar antwoord klaar want je kwetst haar zoals zij had gepland al keren haar woorden zich soms tegen haar; zij zijn minstens zo ontrouw als haar minnaars. MÃjn woorden niet. Die blijven aan mij gekluisterd. Nooit werd een wreder moeder in de poëzie beluisterd dan die, die haar kroost op het hart hield gedrukt: 'blijf voor altijd zoals ik het je heb ingefluisterd.' Maar nee, de inkt kruipt waar hij niet kan gaan zoals het bloed, in zo veel aan de inkt gelijk. Dus ik zeg je, toe maar, vlieg dan uit, maar ga niet met de verkeerde mannen mee naar huis. Hagar Peeters, uit Genoeg gedicht over de liefde vandaag. Prachtig. Ik wil niet op je lippen liggen, me niet verschansen in je oorschelp en verdwalen in het oerwoud van je haren. Ook niet van je neusbrug skiën, koffie onder de beschutting van je wimpers drinken en in je blauwe ogen pootjebaden. Zelfs niet dansen op je wangen, duiken van je tong en op je tanden landen of door speeksel waden. Maar maak je rimpels tot de paden waarop ik, altijd samen, naar het einde van mijn eigen leven loop. Zelfde schrijfster, zelfde bundel. |
| reactie 10
|
|
|
ashley Berichten: 326 |
ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik let vaak op de ogen van mensen en ik las ooit in een boek het zinnejte : your eyes always gave you away |
| reactie 11
|
|
|
Nog een paar. Omdat dit topic leuk is. En omdat het mooie gedichten zijn. Weggaan is iets anders dan het huis uitsluipen zacht de deur dichttrekken achter je bestaan en niet terugkeren. Je blijft iemand op wie wordt gewacht. Weggaan kun je beschrijven als een soort van blijven. Niemand wacht want je bent er nog. Niemand neemt afscheid want je gaat niet weg. Van de heer R. Kopland Deze is van Hans Andreus. Hij heet liggen in de zon, en ik heb hem wel een stuk of zeven keer moeten lezen voordat ik hem begreep. Desalniettemin is hij prachtig. Ik hoor het licht het zonlicht pizzicato de warmte spreekt weer tegen mijn gezicht ik lig weer dat gaat zo maar niet dat gaat zo ik lig weer monomaan weer monodwaas van licht. Ik lig languit lig in mijn huid te zingen lig zacht te zingen antwoord op het licht lig dwaas zo dwaas niet buiten mensen dingen te zingen van het licht dat om en op mij ligt. Ik lig hier duidelijk zeer zuidelijk lig zonder te weten hoe of wat ik lig alleen maar stil ik weet alleen het licht van wonder boven wonder ik weet alleen maar alles wat ik weten wil |
| reactie 12
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
"Zelfs een klok die stilstaat heeft twee keer per dag nog gelijk." |
| reactie 13
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Echte vrienden zie je niet, die staan achter je. Vrienden zijn net sterren, soms zie je ze niet maar ze zijn er altijd. Wat als jij het verleden los wil laten, maar het verleden jou blijft achtervolgen? Live your dream, don't dream your life. Weet er nog wel een paar maar die komen later xx |
| reactie 14
|
|
|
Hoi, ben ik weer. Ik dacht; ik zal hier maar eens iets posten, omdat ik toch nooit iets in dit topic post. Eigenlijk moeten het zinnen en/of citaten zijn, maar er zijn wat gedichten die zóóó mooi zjn dat ik ze met jullie delen wil. Dus. Hier. -- Er zit een stuk Delilah in mij, dat zich overgeeft aan je voeten, wacht tot je haar opneemt in je armen – en steeds opnieuw verbaasd is als je over haar heen loopt. De hoop die zich nestelt in mijn benen druipt naar beneden en lakt mijn nagels in de kleur die je graag ziet. Het verandert niets, hoogstens hoe je me ziet. Ik ben net Maria die niet weet welke rol ze vandaag speelt: de maagd of de hoer; dus ik doe maar wat je van me verwacht. Ik lig - stil. Ik wacht. Ik heb lief. (Oh god zie dan: ik heb lief, tot ik niets meer heb, omdat die godvergeten mannen nooit geven wat ik wil. Wat ik wil? Begrijp dat ik niet te begrijpen ben, snap hoe ik denk en doe, zonder dat ik vertel en vraag niets. Ik weet niet wie ik ben, maar noem me maar Delilah of Maria. Wees een man en vraag het niet, niet dat. Je wilt het antwoord niet weten en ik gaf al veel teveel vandaag.) -- Er huist een onrust ter hoogte van haar linkerborst en het knaagt haar helaas net niet helemaal door midden - het was een goed excuus geweest voor haar gebrek aan vermogen om te doen wat ze allemaal bedenkt. Als ze haar vingers naar me uitstrekt, grijp ik haar vast en het houdt haar op haar plek, maar net, want ongeworteld zal het altijd voelen alsof ze valt. Zijn bij haar geboorte behalve de navelstreng soms ook de banden doorgesneden? Of is bij de eerste aanblik besloten dat sommigen nou eenmaal niet gemaakt zijn uit en dus niet voor liefde - man in witte jas, zo'n twintig jaar geleden, die zei: “alstublieft, ze is in goede gezondheid en niets waard.†In het laatste heeft ze een rotsvast geloof en gezond doet er niet toe als je zelf niets betekent. Haar huid is als de bomen op weg naar school waar al zoveel hartenkreten in zijn gekrast en haar mondhoeken trekken haar naar de grond waar ze wil liggen wachten op de stilte. Ik wacht op de explosie in haar hoofd. Tijdens het lijmen, fluister ik haar woorden toe en laat ze plakken, zodat ze me eindelijk gelooft. -- Jaja mensen |
| reactie 15
|
|
|
shaaronz Berichten: 1 |
wat voor waarde heb ik? Damn, moet ik nu trots zijn ik houd liever van mijzelf niemand die nog naar me omkijkt niemand die er naar me toekomt als ik roep om HULP krijg ik te horen dat die shit wel goed komt. Liefde doet me niets ik zie haat als me klick ik zie geen kleuren in mijn leven ik zie zwart voor me ogen, niets zou de tijd kunnen doven ik voel me vrij als ik smoke. vrees op een leven dat niet beter is dan dit of wat er komen zal . hoop heb ik op gegeven ik geloof in geluk dus laat die mutherfuckers zien dat het me lukt |
| Naar boven | |