Gedichten check: Gemene zondag
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Toch opnieuw geplaatst omdat ik benieuwd ben naar andere reactie's en/of tips en commetaar. -- De kamer ruikt theevergeefs terwijl de radio met haar praat dus ga je mee? Trek je regenlaarsjes maar aan om aan te modderen. Gemene zondag. De hooiberg is zo groot, je zult een speld niet horen of zien vallen, laat staan een meisje van zes. Niet meer draaien, werk eens mee. Je truitje hoger, je broekje lager, je teentjes wriemelen terwijl je wanhopig krult en opa zwijgt en trilt. |
| reactie 1
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
roosje, een gedicht dat rillingen over mijn rug doet lopen maar ook gevoel van woede onmacht en wanhoop bij me oproept. Lieve groetjes droom xxx |
| reactie 2
|
|
|
Dat is ook precies wat het moet doen Droom, dit mag best met afschuw gelezen worden, want er valt ook niets goeds over te zeggen. Liefs, Roos |
| reactie 3
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Ja ik lees het ook met echte afschuw... Rilling over mn rug.. xx |
| reactie 4
|
|
|
Ironic Berichten: 93 |
echt wel een pakkend gedicht, bijna angstig. Erg dat dit gebeurd. Ps: ik heb een nieuw topic gepost met een verbetering/vertaling van mijn ander gedicht roosjee. Zou je het eens willen lezen en je mening geven? Ik waardeer jou mening omdat ik vind dat je goed dicht, vandaar |
| reactie 5
|
|
|
ljnina Berichten: 24 |
Heel pakkend geschreven Roos. Een kind voor de rest van haar leven getekend! Diep triest, maar erg genoeg gebeurt dit heel veel... Stil van verdriet, maar niemand die het heeft gehoort en de pijn ziet! Groeten Nina |
| reactie 6
|
|
|
Hartelijk dank voor de reacties! Ik was even bang dat dit misschien fout opgevat kon worden, maar de drang om hier een gedichtje over te schrijven was toch erg groot. Moeilijk was het ook, want je wilt graag de wanhoop en hopeloosheid van het kind uit drukken, je wilt shoqueren, je wilt mensen laten zien wat er daadwerkelijk gebeurd, maar je wilt er ook niet te veel van weggeven, de lezer moet stapsgewijs het zelf ondervinden. Ik vind het enorm fijn dat het zo 'positief' opgevat wordt en dat er mensen zijn die dit net zo afschuwelijk vinden als ik. |
| Naar boven | |