Gedichten check: Spiegelbeeld.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
- Aan mijn spiegelbeeld - Vecht- Ik kan je nog verlaten, alleen mijn jeugd heb ik te verliezen. Maar wees gerust, ook de bladeren zullen ooit teruggroeien aan de bomen. Hoe kun je nou slapen terwijl de wereld ontwaakt? Ik wil niet slapen, ik wil met je praten, ik wil je wat vragen, ik wil- Ach, laat ook maar. Wordt niet wakker voor je dromen over zijn. Ik weet; je hebt me immers niets te bieden. Alleen de tijd leert me dat. Alhoewel, de tijd vergat ons, trok zich niets van ons aan. Hij weet net als ik dat jij slechts gekozen bent uit verhalen die geschreven zijn, verloren en verdwenen zijn. Je weet, ik leef erheen het leven leert je dat, echt. - Gedachtes waar ik niet klaar voor ben - -------------- Heeft iemand commetaar of tips? Ik ben niet zo tevreden, dus elke reactie is welkom. |
| reactie 1
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Hoi Roos, Ik vind altijd dat je mooi schrijft ongeacht waar het over gaat. De laatste 5 regels laten me een bepaald beeld zien terwijl het 1e stuk dat ook doet. Met andere woorden ik heb mn eigen interpretatie, alleen weet ik dus niet of dat juist is, omdat dan de titel niet meer klopt. Het 1e stuk gaat volgens mij over een relatie en de laatste 5 regels zouden kunnen gaan over het geloof. Maar zo als ik al eerder zei dat is mijn eigen beeld. Ik denk dat ik deze ook weer meerdere keren moet lezen om het te zien. Verder gewoon heel mooi geschreven. Lfs Annika. |
| reactie 2
|
|
|
Hoi Annika, Ik las eerst je reactie, en toen dacht ik echt; huh? Zo heb ik het toch helemaal niet opgeschreven? Daarna ging ik het gedicht opnieuw lezen, en inderdaad, de laatste 5 regels zou je in verband kunnen leggen met het geloof, als was dat niet helemaal de bedoeling. Ik heb echt geprobeerd om dmv kleine 'aanwijzingen' en weer terug te wijzen op 'spiegelbeeld' duidelijk aan te geven waar het precies over gaat. Kun je verder nog iets duidelijker zijn wat voor een beeld het bij jou oproept? Dan weet ik namelijk of er nog wat aan te passen valt. Liefs, Roos |
| reactie 3
|
|
|
Ironic Berichten: 93 |
Voor mij roept het gedicht heel andere ideeën op. Ik heb het nu al verschillende keren gelezen(uiteraard) want het is geen simpel gedicht Enkel de laatste 2 regels passen nog niet in mijn theorie, en aagezien ze waarschijnlijk de eindconclusie zijn v/h gedicht is dat wel jammer -Ironic- |
| reactie 4
|
|
|
Ik dacht eerst dat het met een relatie te maken had. Maar ik heb het nu weer opnieuw gelezen en spiegelbeeld in mn achterhoofd gehouden. Maar ik moet het steeds opnieuw lezen het gaat volgens mij heel diep misschien een beetje triest. Misschien over een zelfbeeld wat je wilt verbeteren. Of over volwassen worden. Het is moeilijk vw dit stukje: Alhoewel, de tijd vergat ons, trok zich niets van ons aan. Hij weet net als ik dat jij slechts gekozen bent uit verhalen die geschreven zijn, verloren en verdwenen zijn. Ik denk dat je niet zo zeer wat met mijn reactie moet doen want zie dat anderen hier veel eerder zien wat je bedoelt in je gedichten dan ik helaas. Hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden? Lfs Annika |
| reactie 5
|
|
|
Bedankt voor de reacties als allereerst. Het gedicht is inderdaad geschreven door een ik-persoon die zichzelf niet zo goed begrijpt. Daarom kijkt hij/zij naar zichzelf alsof het een ander is ( spiegelbeeld). Het gaat dus inderdaad ook over volwassen worden, het opgroeien en alle moeilijke fasen die daarbij horen. Ook het ontdekken van je eigen 'ik' zeg maar. Met 'de tijd vergat ons, trok zich niets van ons aan' bedoel ik dat alles zo snel gaat, voordat je het doorhebt is er al weer zoveel gebeurd, de ik-figuur kan het hier niet bijbenen, bij wijze van. Is dat dan te vergezocht? Heb ik het té abstract geschreven? En oja Annika, met elke reactie doe ik wat. Het maakt niet uit als anderen 'eerder' zien wat ik bedoel met mijn gedichten, want bij ieder roept het weer iets anders op en dát is juist waar ik zo nieuwschierig naar ben. |
| reactie 6
|
|
|
Hoi, O gelukkig maar. Ik ben blijkbaar een beetje ingewikkeld in mijn fantasie haha. Ik moest het gewoon wat vaker lezen en de uitleg maakte wat duidelijker Het is niet ver gezocht, maar misschien voor de makkelijke lezer duurt het langer om het te bevatten. jij schrijft pure poezie en daar moet je gewoon een beetje tussen de regels door lezen, de zinnen niet te letterlijk nemen. Dus gewoon mee doorgaan Annika |
| reactie 7
|
|
|
Ik denk sowieso dat je gedichten vaker moet lezen om een waardige mening te vormen. Ook denk ik dat je inderdaad bij mijn gedichten tussen de regels moet lezen, het figuurlijke er van moet zoeken. Of je het pure poezie moet noemen weet ik niet, maar ik ben in ieder geval blij met je reactie. liefs, Roos |
| reactie 8
|
|
|
Ik vind dat een gedicht wat gemakkelijker te lezen is en poezie, dat wil niet zeggen dat gewone gedichten dat niet hebben, hebben meer creativiteit. Maar ben blij dat je blij bent met mijn reactie Annika |
| reactie 9
|
|
|
Dankjewel Annika. Liefs, Roos |
| reactie 10
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Wauw Roos, ik ben echt sprakeloos..Prachtig gewoon! x Katinka |
| reactie 11
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
lieve roos heb je gedicht gelezen het is een mooi diepzinnig gedicht of vorm van poezie. de titel is "aan mijn spiegelbeeld "dus naar mijn mening heb je het tegen jezelf. Het kan van alles betekenen, dat is vaak wat de lezer er inziet . Ik zelf lees, overgang van puber naar volwassenheid De ongrijpbare snelheid van de tijd gevoelens waar je nog niet klaar voor bent. maar lieve schat, weet ook dat veel geschreven gedichten dicht bij je kunnen staan,maar ook fictie kunnen zijn. lieve groet droom xxx |
| reactie 12
|
|
|
Dankje Katinka. Je hebt gelijk Droom, daar gaat het ook over. Ik moet zeggen dat dit wel naar waarheid geschreven is, dit is hoe Ãk het ervaar. Maar er zullen vast ook genoeg andere mensen zijn die zich erin kunnen vinden. Liefs, Roos |
| Naar boven | |