Gedichten check: Verhaal.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ongeloofelijk, he?" zeg ik. "Wat?" "Ik ben ik, jij bent jij, tenminste dat hoop ik voor je. Al die mensen daar zijn zij. We zijn allemaal even verschillend als we hetzelfde zijn, en wij zijn allemaal even onbelangrijk." "Hmpf, dat zeg jij." Ik zit bij Jeff achterop de fiets en kijk naar mijn nagels die afbrokkelen door tekort aan calcium. "Ik ken het alfabet niet uit mijn hoofd en heb een hekel aan doperwten. Jij haat Balkende en motorrijders, maar als je alles bekijkt doet het er eigenlijk niet toe. "Hou op, Roos." Dus ik hou op, maar diep van binnen weet ik dat ik een tandpasta adem heb en hij een vieze van het roken. Zijn shirt kruipt een stuk omhoog en ik zie de welving waar zijn ruggegraat ophoudt. Ik heb die welving niet meer en baal er goed van. Ik heb zin om hem te knijpen, maar doe het toch niet. Ik heb eindelijk een vriend, en ik ga niet dood zonder vrienden. De lucht aait mijn gezicht en ik zie dingen die ik nog nooit heb gezien. Een man bij een bushalte die door zijn haar strijkt, zodat huidschilfers ronddwarrelen en iemand anders gaan lastig vallen. Een klein jongetje die snapt hoe moeilijk het leven in elkaar zit en zich huilend aan zijn moeder vastklampt. Ik zie zoveel levens, levens die geen besef hebben van mij. Ik werp onbekenden kushandjes toe en kijk onschuldig als Jeff zich omdraait. Ik zie een meisje die aarzelt op de drempel van haar ouderlijk huis, bang de wereld te betreden. Ik ken je, denk ik, niet bang zijn. We laten straten, huizen en lantaarnpalen achter ons. Ik herkauw mijn gedachten. Een groen met witte middag, vol met madeliefjes. Een zilverachtige winterlicht boven ons huis. Gele bladeren, rood gekleurd en bruin verweven. Ik heb een fatale fout begaan. Alweer. |
| reactie 1
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Bedoel je negatieve gedachten toelaten? Vind het mooi geschreven. Annika |
| reactie 2
|
|
|
Nee, dat bedoel ik niet. Ik ben een verhaal aan het schrijven dat al redelijk richting boek gaat, en dit is slechts een piep, piepklein fragment eruit. Het verhaal gaat over een meisje dat ongeneeselijk ziek is en overal met licht sarcasme tegenaan kijkt. Het is moeilijk uit te leggen, maar als je terug zoekt op de gedichtencheck kun je meerdere stukken vinden en dan snap je het vast beter. |
| reactie 3
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Ik had intussen al gezien dat je meerdere stukken hebt staan. Moet zeggen dat je heel mooi en met diepgang schrijft. Enne, dat je met je 'megatalent' wat moet doen Annika |
| reactie 4
|
|
|
Dankjewel. Zoals ik al eerder heb gezegd bestaan er geen goede dichters of 'megatalenten', mensen maken iemand een goede dichter of een 'megatalent'. Toch vind ik het fijn dat er verscheidene mensen enthousiast over zijn, dat geeft me toch de motivatie om te proberen telkens weer mezelf te overtreffen. Liefs, Roos |
| Naar boven | |