1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Verspilde moeite

1
datum 02-09-09 23:20
startpost
fromtheheart
VERSPILDE MOEITE

Je moeders verjaardag overgeslagen
voor een extra klus in de bouw.
Nog maar wat meer gaan overwerken
en dan is die vette auto om mee te pronken
zeker van jou.

Een pondje eraf, een kilo erbij
als lunch alleen een augurk.
nog even op de tanden bijten
dan schitter je vast en zeker in die gala-jurk.

Je hebt tijd genoeg om jezelf te vermaken
maar geen tijd voor je vrienden in nood.
Pff.. daar heb je helemaal geen zin in
je hebt zeker al genoeg aan je hoofd.

Maar wacht..
Zeg me nu eens heel eerlijk
denk je niet dat het veel beter zal staan.
Als je wat meer moeite zou doen
om minder egoistisch door het leven te gaan?

Deze heb ik vandaag gemaakt, maar heb er nog niet helemaal een goed gevoel over. Graag serieuze reactie's (vw de boodschap erin) en mochten er spelfouten zijn dan hoor ik ze graag.
Alvast bedankt voor de reactie's.
datum 02-09-09 23:29
reactie 1
MissBond
vind het wel mooi
je punt en gecoel is duidelijk
van je afschrijven help bij mij ook altijd
datum 02-09-09 23:36
reactie 2
fromtheheart
Bedankt voor je reactie. Om eerlijk te zijn heeft dit gedicht geen betrekking op mijn eigen leven. Ik wilde alleen graag verwoorden dat mensen zo vaak bezig zijn met materialisme, hun uiterlijk en geen tijd hebben voor andere mensen. En dat je dus beter die moeite van die andere drie punten kunt gebruiken om meer open te staan voor wat echt belangrijk is. Als er meerdere mensen zijn die het gedicht mooi vinden dan zet ik hem bij m'n andere gedichten.
Annika.
datum 02-09-09 23:46
reactie 3
MissBond
haha ja idd mensen zien vaak niet wat ze hebben...
datum 03-09-09 21:01
reactie 4
fromtheheart
Ik zou graag van meerdere mensen willen horen wat ze hiervan vinden. Alvast bedankt.
Annika
datum 03-09-09 21:33
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Ik heb je gedichten gelezen, weliswaar geen reactie gegeven maar wel gelezen, en ik moet zeggen dat ik je een stuk beter in het Engels vindt dichten dan in het Nederlands. In vind je in het Nederlands een beetje oppervlakkig dichten, terwijl je er in het Engels veel dieper op in gaat. Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet meer in het Nederlands moet dichten ofzo, maar je vroeg om reacties en dit is graag wat ik je mee wil geven!

Roos.
datum 03-09-09 21:45
reactie 6
fromtheheart
Hoi roosjee, bedankt voor je reactie . Dit gedicht is ook lichtelijk sarcastisch bedoeld om aan het denken te zetten. Wat je zegt over het in het nederlands oppervlakkig dichten daar kan ik je gelijk in geven. Wanneer ik in het engels schrijf krijg ik er ook echt een gevoel bij, wat meer een verhaal of passie. Weet ook niet waarom. Wat vond je trouwens van 'ooit' ? Dank je dat je me dit wilde meegeven Nu nog wat gaan oefenen.
Annika.
Naar boven

1

Reageren op: Verspilde moeite

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.