Gedichten check: De titel wijst zich vanzelf.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
De kamer ruikt theevergeefs terwijl de radio met haar praat dus ga je mee? Trek je regenlaarsjes maar aan om aan te modderen. Gemene zondag. De hooiberg is zo groot, je zult een speld niet horen of zien vallen, laat staan een meisje van zes. Niet meer draaien, werk eens mee. Je truitje hoger, je broekje lager, je teentjes wriemelen terwijl je wanhopig krult en opa zwijgt en trilt. -- Graag serieuze meningen! |
| reactie 1
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Ik vraag me af waar dit over gaat. Ik merk dat je graag emoties, omgevingen en situaties wilt verwoorden, maar het komt niet duidelijk over. Het is niet een samenhangend geheel. Probeer voor jezelf het verhaal in je hoofd vast te houden en begin dat uit te diepen. Succes. |
| reactie 2
|
|
|
Hai, Ik heb het gedicht expres onduidelijk gelaten, omdat het in feite nogal heftig is. Als ik het 'duidelijker' opschrijf komt naar mijn mening de boodschap te hard aan. Ik heb het verhaal prima in mijn hoofd vast, en zeker heb ik het vanaf het begin uitgediept. Het is namelijk een opbouwend geheel. Naar mijn mening is het ook duidelijk genoeg, al zal je het vast wel een paar keer over moeten lezen. Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar ik denk dat je het niet aandachtig genoeg gelezen hebt. |
| reactie 3
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ik snap volgens mij wel waar het over gaat, en vind het ook een heel mooi gedicht. Ik vind het juist mooi aan een gedicht als je niet meteen begrijpt waar het over gaat, en je er een beetje naar moet zoeken. Dus.. Mooi Roos xx Renée. |
| reactie 4
|
|
|
Hoi roosjee, Ik ben bang dat ik wel weet waar het over gaat. Incest? Of heb ik dat verkeerd? Want dan begrijp ik wel dat je het zo geschreven hebt Annika. |
| reactie 5
|
|
|
Dankje Rene! @ Annika: Je hebt het goed. Ik ben van mening dat lieftallige gedichtjes over kindermisbruik niets toevoegen, maar ik wil het graag netjes houden, vandaar dat ik er dit van heb gemaakt. Ik heb er ook serieus echt lang over nagedacht en geprobeerd een goede tussenweg te vinden omdat het niet zomaar een onderwerp is, en ik heb het gedicht hier neer gezet omdat ik graag wil weten of dat gelukt is. Je hoeft je overigens nergens voor te verontschuldigen, ik plaats mijn gedicht, jij geeft je mening en ik als dichter reageer daar weer op. Ik wil je graag bedanken voor je reactie want dat heeft bepaalde dingen bij mij bevestigt. |
| reactie 6
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Graag gedaan vooral door het laatste stukje begrijp ik het; Niet meer draaien, werk eens mee. Je truitje hoger, je broekje lager, je teentjes wriemelen terwijl je wanhopig krult ik vind 't erg mooi. xx |
| reactie 7
|
|
|
Dankje! De bedoeling was dat het een opbouwend geheel werd, dus in de eerste strofe moet ze op zondag weer naar haar opa en oma, maar het speelt zich nog thuis af, de 2e speelt zich daar al af, en vanaf dat moment is het wel duidelijk neem ik aan. Liefs |
| reactie 8
|
|
|
Bij het 1e stuk had ik de oma in gedachten, die niet meer helemaal bij zinnen is, en dat opa er stiekem tussenuit glipt. En dat ze inderdaad op de zondag daar is. En de laatste zin.. gruwelijk! |
| reactie 9
|
|
|
Bloed-Lynx Berichten: 16 |
Ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden. Ik vind het sowieso 'groots' en 'indrukwekkend'. Anderzijds vind ik het ook min of meer eng. Ik vind een tekst niet snel eng. |
| reactie 10
|
|
|
Het was denk ik ook wel mijn bedoeling iets 'groots en indrukwekkends' neer te zetten, mits het binnen de lijntjes bleef. Eigenlijk wou ik jullie ook wel choqueren, lieftallige gedichtjes over kindermisbruik, wat hebben we daar nou aan? @ Bloed-Lynx; ik weet niet hoe ik 'eng' moet opvatten als je een tekst niet snel eng vindt, maar ik hoop dat ik het in de positieve zin mag opvatten? |
| Naar boven | |