Gedichten check: Spokende gevechten
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Marcoo Berichten: 818 |
Een wirwar van gedachten, Kriskras door elkaar heen lopend, Ontbreekt inzicht aan overzicht, Bij een continuerend proces. Alle gaten en kieren, Tussen woorden en zinnen, Opgevuld door angst en woede, Laat zich vullen met onomkeerbare onmacht, In een demotiverende macht. Vechten zonder grip, Is als leven zonder hart, Is als een hart zonder mens, In een harteloze wens. Gillend in mijn hoofd, Vliegen beelden en geluiden, Als een harteloos proces, Bij een demotiverende werking rond. Verwoorden is niet meer weggelegd, Voor iemand met zorgen over een gevecht, In een vastliggende gedachtewereld, Die onomkeerbaar rigiditeit is. Bij een klem van gedachtes, zwerft altijd een sleutelslot-model. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik blijf me verbazen over de dure woorden en mooie begrippen waarmee je ons om de oren gooit, het onderscheidt je van de rest. Erg goed, het kenmerkt je als dichter. Ik vind dat elke dichter iets moet hebben dat hem of haar kenmerkt, dat valt helaas erg vaak tegen. But don't worry, jij hebt je kwaliteiten. Ik zou je alleen willen vragen de herhaling van 'demotiverend' eruit te willen halen, zoek voor een van de twee even een synoniem. Ik zie je denken; ze heeft ook altijd iets op te merken. Ik weet het, sorry. Liefs, Roos |
| reactie 2
|
|
|
Juist fijn als iemand wat opmerkt. Ik vind het altijd juist hartstikke fijn om een heel verhaal toegestuurd te krijgen, zoals jij nu doet. Maakt me juist blij! Groeten Marco |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Hmm, ik zie net dat je in de tweede strofe twee keer achter elkaar 'macht' gebruikt, dat zou ik ook veranderen om het lekkerder te laten lopen. Waarin ik demotiverend zou veranderen? Werkelijk waar geen idee. Ik vind het altijd heel moeilijk om te puzzelen aan gedichten van een ander. Mijn eigen gedichten is anders, daar leef ik in, daar heb ik helemaal het gevoel bij, ik heb dit gedicht niet geschreven, dus ik heb dat gevoel hier ook niet. Ik zou je een ander woord kunnen geven, maar dat zou niet eerlijk zijn omdat ik er dan zelf niet achter stond. Liefs, Roos |
| reactie 4
|
|
|
Kee, dankje voor je reactie Groeten Marco |
| Naar boven | |