1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Gebroken

1
datum 14-08-09 18:23
startpost
Verwijderde gebruiker
Verloren door waanzin,
gebroken in je hart
Op zoek naar een nieuw begin
Wie is hier nu verward!

Laat je niet gek maken
Zoek naar de waarheid
Wees sterk, niet te kraken
voor je het weet krijg je spijt!

Je legt je erbij neer,
of kan je het niet aan?
Wachten.. op een volgende keer?
Want.. leugens blijven bestaan
datum 14-08-09 19:55
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Helaas vind ik dat de uitroeptekens het hier verpesten.
Ik zie je denken; begint ze álweer te zeuren over leestekens, maar dat doet zo veel met een gedicht.
Het valt onder dichterlijke vrijheid, maar ik zal zeggen wat ik er van vindt.

Een gedicht moet zo ingewikkeld zijn, dat het simpel wordt. Puur zijn, met gevoel omschreven. Vol met kleuren dat je door de kleuren heen het wit ziet. Snap je wat ik bedoel?
Ik vind uitroeptekens het hele metrum verpesten, het haalt de kracht van de woorden weg.

Buiten dat om, vind ik het gedicht mooi en goed geslaagd.

Liefs,
Roos.

PS: trekt je maar niet te veel van mij aan.
datum 15-08-09 13:46
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Hoi Roos

Ik ben niet zo van de leestekens maar dat wist je al.
Bij dit gedicht vind ik ze wel mooi staan

Het is mijn bedoeling dat de uitroeptekens wat meer kracht zou geven aan mijn gedicht.. vandaar

Ik waardeer je eerlijkheid Roos, en ik kan niet iedereen tevreden stellen.

Ik vind dit wel goed voor het forum.
Ik bedoel: Ik plaats een gedicht, jij geeft reactie, aan de hand van je reactie/ kritiek leg ik uit wat ik vind. Zo kan er bij elk gedicht de dichter uitleggen hoe en waarom , zoals waarom leestekens etc.

Toch fijn zo'n forum...

Groetjes Wendy
datum 15-08-09 13:57
reactie 3
Marcoo
Ik vind het gewoon een goed gedicht, Wendy. Eerlijk waar, echt met gevoel erin gelegd! De leestekens vind ik juist de kracht overbrengen.

Roos: ik snap dat je de sfeer goed wilt houden op het forum en dat je je mening kwijt wilt. Maar heb eens door, hoever je erin door aan het draven bent. Nu echt op het storende af. Niet op mijn gedicht ofzo, maar wel bij anderen. Ik weet niet of anderen dit ook zo ervaren, maar ik stoor me er wel aan.

Het is niet zo dat ik er gek van word, maar het valt me zeker wel op. Ga maar eens naar bijvoorbeeld de eerste 7 gedichten ofzo, elke keer op zo'n manier kritiek geven dat de sfeer wel wordt verpest.

Wees ook eens positief naar een ander toe, want het zijn zeker geen slechte gedichten. Net las ik ook nog iets bij een gedicht: deze tekst doet me helemaal niets en de leestekens storen me teveel. Dat was voor mij de druppel.

Sorry maar ik moest er toch even iets van zeggen; ik hoop op je begrip. Het neemt trouwens niet weg dat ik het heel goed van je vind dat je de sfeer op het forum goed wilt houden, maar nu ben je het zelf aan het omslaan richting een verdrietige sfeer. Hoop dat je dit ziet!!

Groeten Marco
datum 15-08-09 14:12
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Hallo Marco, bedankt voor je reactie.

De bedoeling van Roos is goed, als ik het vervelend zou vinden had ik het wel gezegd.
Het is haar mening en ik kan het hebben.

Tja er zijn misschien mensen die haar mening als aanval zouden kunnen zien. Dat Roos naar fouten zoekt...

Roos: Jij bent eerlijk over wat je vind maar het kan een beetje bot overkomen.
Gedichten komen uit het hart, een mening of puntje kritiek is oke maar breng het wat milder over.

Groetjes Wendy
datum 15-08-09 14:27
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Oke, ik snap wat jullie bedoelen, maar ik begrijp ook waar het vandaan komt. Hier bestaat al een hele tijd de ongeschreven regel dat reactie's altijd positief moeten zijn. Mensen plaatsten hun gedicht om een reactie te horen, en die geef ik. Als ze er niet tegen kunnen dat daar soms ook wat tips in staan, vind ik dat je ze ook niet moet plaatsen. Als ik een gedicht goed vindt, hoor je dat. Als ik het minder vindt, hoor je dat ook. Sfeer op het forum behouden en reactie's op gedichten is iets totaal anders.
Ik neem aan dat Wendy graag een eerlijke mening wilt, dat geef ik haar. Ik heb haar vertelt dat ik het gedicht goed en geslaagd vond, maar ik heb ook gezegd wat ik minder vond.
Als mensen het zien als een aanval dat ik hun tips geef, ben ik hier niet op mijn plaats, want het enige wat ik wil is elkaar helpen te verbeteren.

Edit: Wendy, je hoeft mij niet tevreden te stellen. Als jij tevreden bent, ben ik dat ook. Ik zeg alleen maar wat ik er van vindt.
datum 15-08-09 14:41
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Hoi Roos

Zoals je kan lezen, vorige berichten, heb ik geen last van je kritiek.
Jouw mening blijft maar je kan het anders overbrengen.
Niet tegenover mij ik begrijp je wel

Over het algemeen bedoel ik: Er is geen enkel gedicht waar iedereen tevreden mee is, zolang de dichter het maar is..
Positieve en negatieve reacties zijn er altijd!!

( als ik geen kritiek kan verdragen, had ik ook niets op het forum geplaatst)

Groetjes wendy
datum 15-08-09 14:45
reactie 7
Verwijderde gebruiker
Ik breng het volgens mij wel redelijk netjes over. Ik kan er alleen niet zo goed tegen dat er mensen zijn die heel graag positieve reactie's willen en er gewoon niet tegen kunnen als er soms een puntje van kritiek tussen zit. Als je meningen wilt, moet je ze ook eerlijk willen krijgen, of ze nou negatief op positief zijn.
Ik heb ook vaak genoeg negatieve reactie's gehad op mijn gedichten, maar ik waardeer de eerlijkheid altijd.
Bovendien leer je erg veel van tips van andere mensen, nu zeg ik niet dat dat het doel is wat ik graag wil, maar als mijn reactie's hier niet gewaardeerd worden, heb ik hier op de site verder ook niets meer te zoeken.
datum 15-08-09 14:55
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Weet je Roos?

Sommige mensen begrijpen niet waar het forum voor is.
Als je weer kritiek geeft op iemand schrijf er dan bij waar het forum voor dient.
En ja, je mag het wat milder brengen Roos.

wendy
datum 15-08-09 14:58
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Het forum dient geloof ik voor reactie's en opbouwende kritiek, maar dat zal wel weer mijn fout zijn.

Wees niet bang dat ik het niet mild genoeg breng, mensen willen alleen maar lof horen, en dat is niet mijn definitie, dus mijn taak is gedaan.

Succes.
datum 15-08-09 15:21
reactie 10
Marcoo
Een reactie van Roos op een gedicht:

Wat heb jij een raar rijmschema. Ik raak er helemaal van in de war. Kies of voor een strak rijmschema, of voor een gedicht zonder rijm, want dit werkt niet.
Bovendien doet de tekst me niets.

Na een mogelijke verandering:

Misschien kun je je rijmschema wat aanpassen, zodat het wat prettiger leest. Je kunt bijvoorbeeld kiezen tussen een gedicht zonder rijm of een gedicht met rijm. Verder kan je vast veel meer, dat weet ik zeker. Je tekst doet me nu nog niets, maar dat is mijn mening.

==

Meningen zijn altijd welkom, maar doe het wel op de juiste manier. Anders komt het bod over; niet bij mij, misschien wel bij een ander. Denk daar maar eens over na Snap je dit niet, dan vind ik je wel wat kort van stof...

Groetjes Marco
p.s.; geen aanval, gewoon tips!! Laten we dat niet vergeten, dat van mij is ook een tip net als jij ook bij anderen doet. Alleen reageer je alsof ik je aanval
datum 15-08-09 15:38
reactie 11
Verwijderde gebruiker
Roos: Daar = het forum ook voor.er zijn dichters die het forum gebruiken om in contact te komen met anderen en verwachten geen kritiek.

Ik weet wel waar het forum voor is.. jij ook Roos, kritiek/ mening geven. Jij bent ook heel direct, heb ik geen problemen mee.

Het voorbeeld van Marco, hierboven, laat zien dat het ook ander kan. Maar het blijft jouw mening Roos.

Groetjes Wendy

p.s. goed geformuleerd Marco
datum 15-08-09 15:43
reactie 12
Verwijderde gebruiker
Marco, je hebt het erover dat ik me aangevallen voel, mag dat?
Ik zit hier al een beste poos op, er is nooit mot geweest, en in een keer krijg ik twee dichters die me aanspreken op mijn reactie's. Volgens mij ben ik in al die tijd dat ik hier op het forum zit altijd direct geweest in mijn reactie's, dus ik snap niet waar dit in een keer vandaan komt.

Ik snap jullie punt wel, ik vind het alleen een beetje kort door de bocht.
datum 15-08-09 16:08
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Het valt mij de laatste dagen eigenlijk op Roos.
Dat komt omdat jij meestal als eerste reactie geeft op een gedicht. Jouw bedoeling en adviezen zijn goed maar het komt een beetje opgedrongen over.

Ik ben helemaal niet negatief over jou. Jij wilt heel graag mensen adviseren en helpen dat is ook goed.

Groetjes Wendy
datum 17-08-09 10:43
reactie 14
Marcoo
Je mag je aangevallen voelen, maar als je er goed over nadenkt weet je hopelijk wel beter... Je kent me nu via het forum en je weet vast wel hoe ik het bedoel; in iedergeval NIET aanvallend

Ik vind dat wij, maar ook jij tegen kritiek moeten kunnen. Dus als ik bijvoorbeeld vind dat jij wat vervelend naar een ander toe bent (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen), moet ik dat gewoon kunnen zeggen.

Ik hoop op je begrip, Roos! Niemand is perfect, wat ik hiermee bedoel is dat we allemaal positieve feedback moeten kunnen ontvangen

Groeten Marco
Naar boven

1

Reageren op: Gebroken

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.