Gedichten check: Roos' verhaal.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ja mensen, ik heb zelfs weer een gedicht geschreven! Die staat al gepost in een apart topic. Aangezien mijn verhaal behoorlijk ten einde loopt, zal ik nog een stukje posten. -- Op mijn vensterbank ligt een bloem. Hij is beeldschoon, gemaakt van helderwit glas. Mooi, rustgevend wit. Ik pak hem op en houd hem in het ochtendlicht. Er zitten wat grijstinten in, die lijken te dansen, ritmisch op de klanken van mijn stem. Ik laat de bloem door mijn vingers glijden. Het doet me denken aan vanilleijs met bloedrode kersen. Zo afstotend dat het aantrekt. Ik sluit me ogen en proef de geur van versgemaaid gras. Nog honderdvierenvijftig dagen, dan is het Juni. De bloem voelt warm aan, hij brand haast weg in mijn handpalm. Ik heb de wereld vaak door die bloem bekeken, dan lijkt hij klein, veilig en kalm. Sam gilt onder aan de trap dat het snoer van de antenne uit de achterkant van de tv is gevallen. Ik leg de bloem neer, loop naar de boekenplank en strijk met mijn vingers over de ruggen. Elk boek staat voor een levensjaar. " koken voor beginners. "- Ik was twaalf, en ging samen met Sam goochelen op een feest. Onze opa en oma waren 35 jaar getrouwd. Sam liet mijn haar en wenkbrauwen verdwijnen, wat niet moeilijk was, want ik was kaal. " Het verdwenen biggetje. " - Ik was vijftien, en betrapte pap toen hij in mijn spullen aan het neuzen was. Hij had alles gelezen, ook mijn dagboek die ik heb bijgehouden vanaf de eerste dag dat de diagnose gesteld werd. " D'accord, frans 5HAVO " - Ik was tien, en hield mijn spreekbeurt over Shakespeare. Niemand snapte het, niemand wist uberhaupt wie Shakespeare was. Ik heb wel zeven minuten over Macbeth gepraat, en had een 8.6. Voor even was ik gelukkig. Ik blijf alle boeken een voor een vluchtig aanraken, als pianotoetsen. Elk boek roept herinneringen op. Sam loopt op zijn tenen mijn kamer binnen. Het is zo stil dat ik de vloerbedekking hoor knerpen. HIj wil wat zeggen, maar slikt zijn woorden in als hij mijn betraande gezicht ziet. Ik heb eigenlijk geen tranen over mijn wangen, maar een hart die overgiet. Het is niet eerlijk, hij is nog zo jong. Ik wil Sam hier niet bij betrekken, hij snapt dingen te goed. Mijn spelregels veranderen met het weerbericht. Vandaag wil ik met iemand praten, echt praten, maar dan zonder woorden. Sam hinkelt van zijn ene voet op de ander. IK lach naar hem. "Ik ben niet echt duidelijk tegen je, he?" "Nee." "Wat kwam je doen?" Zijn gezicht verandert in een alleszeggende grijns. "Als jij dood bent gaan we op vakantie. Waarschijnlijk naar Sicilie. In ieder geval ergens waar ze een hotel hebben met minstens drie glijbanen." Ik grinnik. Ik ben niet eens boos, verbaasd of teleurgesteld. Ik ben oprecht blij voor hem. Mijn leven is net Russich roulette. -- |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 333 |
hej het is egt weer zo'n super stukje, maar nu wil ik het vervolg ook leze! mag dat??? xxx |
| reactie 2
|
|
|
Haai, Dankjewel. Het wordt alleen moeilijk om je het hele vervolg te laten lezen. Ik heb wel meerdere stukjes in een ander topic staan, misschien vind je dat wel leuk om te lezen? Ik zit er wel over na te denken om misschien het hele verhaal online te zetten, maar dat hoor je nog wel. Liefs, Roos |
| reactie 3
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Ik zou heel graag je hele verhaal willen lezen. Het is zo puur geschreven! En mocht je het te koop zetten via pumba of zo dan wil ik het wel kopen lfs Annika |
| reactie 4
|
|
|
Het hele verhaal is nog niet af. Telkens denk ik; het is nu goed geweest. Dan probeer ik naar een einde toe te werken, maar dan krijg ik weer inspiratie en besef ik dat ik het toch wel heel erg leuk vindt om te doen, dus verzin ik wat nieuws en verleng ik het verhaal weer. Te koop zetten doe ik het niet, dit is pas het eerste verhaal wat ik aan het schrijven ben, en ik wil eerst meer leren en ervaring op doen, mezelf verbeteren en kwaliteit verhogen. Misschien zet ik het een keer ergens online, maar dat hoor je dan nog wel. Liefs, Roos |
| reactie 5
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Wees eens wat optimistischer over je schrijven, het is echt goed! Ik heb veel boeken gelezen en de kwaliteit van het schrijven, die jij hebt, is erg hoog.Het is boeiend en het raakt! En over weer een stukje erbij zetten? Een dikke pil lezen vind ik nooit een probleem als het verhaal me zo boeit Annika |
| reactie 6
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
hey roosje heb ik het goed begrepen ? bij admin? lieve groetjes en knuf droom |
| reactie 7
|
|
|
Jep Droom, je hebt het goed begrepen. Liefs, Roos |
| reactie 8
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
Mooi meisje goed van je, jij kunt het goed aan. Denk dat bla bla gedichten in de kast blijven succes knuf droom xxx |
| reactie 9
|
|
|
Ah Droom, dat is lief van je. Liefs, Roos |
| Naar boven | |